کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

جمله  “محتوا پادشاه است” را حتما بارها شنیده اید این عبارت در  بازاریابی اینترنتی معروف است.و این باور به طور حتم درست است اما محتوایی که برای ان بازاریابی صورت نگیرد, مانند پادشاهی است که تاج برسرندارد این پادشاه بی تاج توضیح بازاریابی محتوا رو توجیه می کند.

خوب حالا که اهمیت بازاریابی محتوا برایمان مشخص شد سوال اصلی این است که اصلا بازاریابی محتوا چیست و چه مزایایی برای کسب و کار بخصوص کسب و کار اینترنتی دارد؟

بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا استفاده از محتوا برای کمک به برطرف کردن اهداف بازاریابی برای سازمان شما یا کسب و کار شماست.این اهداف ممکن است به دست آوردن مشتریان احتمالی ,حفظ و نگهداری مشتریان فعلی,آگاه کردن افراد بیشتر در مورد برند و محصولات یا هرچیز دیگری باشد.

در تعریف دیگر می توان گفت بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد.با استفاده از این فرایند در واقع یک مخاطب از پیش تعریف شده را جذب و او را کنار خود حفظ می کنیم.

در مرحله بعد بازاریابی محتوا ,لازم است که فرد جذب شده را حفظ و با استفاده از راهکارهایی  او را به یک مشتری سود اور تبدیل کنیم.همیشه بایدتوجه داشته باشیم که بازاریابی محتوا یک فرایند بلند مدت است و لحاظ کردن آن در استراتژی کسب و کارمان بسیار ضروری است.
بازاریابی محتوا-استراتژی کسب و کار
بازاریابی محتوا-استراتژی کسب و کار

به زبان ساده بازاریابی محتوا هنر برقراری ارتباط با مشتریان بالفعل و بالقوه است.اشتراک گذاری اطلاعات مفید و کاربردی مرتبط با نیاز مخاطبانتان سبب می شود که سرعت تبدیل یک مشتری عادی به یک خریدار وفادار بیشتر شود  یا در حقیقت فاصله تبدیل یک مشتری عادی به یک خریدار وفادار کمتر شود.
تفاوت بازاریابی محتوا با سایر روش های بازاریابی

اما نکته اصلی این است که بازاریابی محتوا از سایر نواحی بازاریابی همچون رسانه های اجتماعی و سئو متفاوت است.اگر محتوایی وجود نداشته باشدسئو کاران چیزی ندارند که آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند.

متا داده هایی که انها به پست هایشان اضافه می کنند تلاشی است که انها به ربات های موتورهای جستجو کمک می کنندتا محتوای موجود را در میان سایر موارد ایندکس نماید.

هر لینکی که توسط بازاریابان محتوا به دست می آید و هر کلید واژه ای که افراد در موتورهای جسجو تایپ می کنند تلاشی برای یافتن محتوا ست.ایمیل ,توییت,صفحه فرود, و توضیح محصول نمونه ای از محتوا است .یکی از بهترین روش ها برای توضیح اینکه تمامی این موارد چه وجه اشتراکی دارند توسط lan lurie ارائه شده است.
تفاوت بازاریابی محتوا با سایر روش های بازاریابی
تفاوت بازاریابی محتوا با سایر روش های بازاریابی

“محتوا چیزی نیست که برای کسب رتبه بندی بالاتر می نویسیم,محتوا اینفو گرافیک یا مقالاتی با فرم بلند نیست.محتوا هر چیزی است که بتواند پیامی را با مخاطب در میان بگذارد این پیام هر چیزی می تواند باشد.”

محتوا قلب کارهایی است که همه ما به عنوان بازاریاب انجام می دهیم,با مشتریان خود در مورد آن صحبت می کنیمو هر چیزی است که به آنها می گوییم.محتوتی ما صرف نظر از شکل و فرمی که دارد, پیامی است که در اختیار خواننده و مشتری قرار می گیرد.
بازاریابی محتوا فقط با تولید محتوای با کیفیت امکان پذیر است

اصلا مهم نیست با کدام روشی به بازاریابی کسب و کار می پردازیم,در هر صورت تولید محتوا بخشی از فرایند بازاریابی درونی کسب و کار شما را شکل می دهد.و لازم است روی کیفیت ان توجه ویژه ا ی داشته باشیم کیفیت محتوا روی خیلی از روش های بازاریابی تاثیر گذار است که مهمترین آنها عبارتند از :

    تبلیغات کلیکی
    بازاریابی درون گرا
    توسعه و معرفی برند
    بازاریابی شبکه های اجتماعی
    سئو یا بهنه سازی سایت برای موتورهای جستجو

مزایای بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک

یکی از دلایلی که برخی از شرکت ها برای اختصاص منابع به بازاریابی محتوا شک می کنند این است که درک مزاریای بازاریابی محتوا کمی دشوار است.اینکه بتوانید افراد را درمورد کسب و کار خود اگاه سازید عالی است.اما نتایج به دست آمده تیره و تار است.در این شرایط صاحبان کسب و کار  به این فکر می کنند که مزایای بازاریابی محتوا برای آنها چیست؟

    آگاهی قوی از برند

مزایای بازاریابی محتوا- آگاهی از برند
مزایای بازاریابی محتوا- آگاهی از برند

تولید محتوا به مخاطبان شما کمک می کند چیزی برای صحبت کردن در مورد ان داشته باشند, زمانی که ان ها در مورد شما صحبت می کنند همدیگر را از شرکت شما آگاه می کنند توصیه هایی را رد و بدل می کنند و در این فرایند ارتباطی با شما برقرار می کنند.”این آگاهی از برند قسمت طلایی بازاریابی محسوب می شود.”

    افزایش آگاهی در مورد محصولات

در کنار تمرکز روی افزایش شهرت برند همیشه لازم است که محصوولات خود را به نمایش بگذارید و درمورد محصولات و ویژگی های آنها اطلاع رسانی کنید.محصول شما زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که تماما، روی منحصر به فردترین ویژگی محصول خود تمرکز کنید.

    افزایش تعداد فرصت های فروش بالقوه

با استفاده از اجرای راهکارهای بازاریابی محتوا و انتشار آنها در کانال های مرتبط با کسب و کار خود می توانید فرصت های فروش بسیاری برای محصولات و خدمات خود ایجاد کنید.با ساخت یک صفحه فرود مناسب و قرارد ادن محتوای مفید در آن می توانید ایمیل مخاطب خود را گرفته و از این طریق اطلاع رسانی های مربوط به محصولات و خدمات خود را انجام دهید.
مزایای بازاریابی محتوا-افزایش فرصت فروش محصولات و خدمات
مزایای بازاریابی محتوا-افزایش فرصت فروش محصولات و خدمات

البته باید همیشه اینکته را به خاطر داشته باشید که دریافت ایمیل کاربر باید بصورت اختیاری باشد و حتی امکان لغو اشتراک نیز برای کاربر فراهم باشد می توانید با قرار دادن هدایا در صفحات فرود کاربر را به دریافت هدیه از طریق ایمیل ترغیب کنید.

    احترام و تحسین درصنعت

به دست آوردن تحسین و احترام مخاطب ممکن است زمان بر باشدزیرا آنها به اعتماد نیاز دارند.بعد از اینکه دانش خود را تائید کردید و یکپارچگی خود را نشان دادید می توانید از افراد برای روشن کردن مسیر استفاده کنید.

در اینجا کیفیت  تولید محتوا نیاز به کیفیت خوبی دارد  زیرا اعتماد و اطمینانی که به دست می آورید به محصولات و خدمات شما منتقل می شود و موجب می شود مشتریان شما را در میان سایر رقبا انتخاب کنند.

    تبدیل غیر مستقیم مشتری

در تولیدمحتوا محتوایی ایجاد کنید که بتواند مشتریان احتمالی را هدف قرار دهد تا مسافت بین محصولات و افراد را کوتاه می کنید, اینکار باعث می شود بازدید کنندگان بعدا به خرید از شما تمایل داشته باشند.این موضوع صرف نظر از اینکه در محتوای خود به محصولات یا خدمات خود اشاره کرده باشد یا خیر صدق می کند.
سایر مزایای بازاریابی محتوا و تولید محتوا

    هماهنگی تیم
    ترافیک سایت
    سئوی بهبود یافته
    افزایش فروش
    ایجاد وفاداری و اعتماد

تبدیل مستقیم مشتری با بازاریابی محتوا در کسب و کار

در واقع توضیحات خوب و شفاف تولید محتوا درمورد محصول و خدمات می تواند افراد را قانع کندکه شما ارزش منحصر به فردی برایشان دارید.همین امر می تواند تعداد مشتریان را بالا ببرد و ان ها را برای خرید اماده سازد.در مقالات بعدی جزئیات بیشتری از بازاریابی محتوا  و تولید محتوا را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • وحید وحیدی

بازاریابی

محتوا

کسب و کار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی