بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی
بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی کلید اصلی پیروزی در رقابت در عرصه های کسب و کار مدرون است.این روزها با افزایش کاربران شبکههای اجتماعی و تاثیر بسیار زیاد این شبکههای در کسب و کار افراد زیادی سراغ بازاریابی به این صورت میروند و از متخصص ها و شرکتهای موفق در این زمینه بهخصوص کمک میگیرند. در این مطلب قصد داریم چند قانون مهم که باید هنگام بازاریابی در شبکه های اجتماعی رعایت کنید را بازگو کنیم.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی
برای موفقیت در امر بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما در ابتدا باید قوانینی را یاد بگیرید که زمینهساز بازاریابی در این شبکهها است.
اول: گوش دهید
موفقیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیازمند گوش کردن است نه حرف زدن. پس شما به عنوان یک بازاریاب شبکههای اجتماعی باید اول خوب به حرفهای آنها گوش دهید سپس در جهت برطرف کردن مشکلات آنها یا ایجاد تجربهای بهتر برایشان برآیید.
دوم: کیفیت
فراموش نکنید که رقابت در شبکه های اجتماعی بسیار تنگاتنگتر از آن چیزی است که فکرش را میکنید. شما اگر ۱۰۰ مطلب با کیفیت، قابل خواندن برای اشتراکگذاری داشته باشید بهتر از این است که ۱۰۰۰۰ مطلب داشته باشید که فاقد کیفیت لازم هستند و نمیتوانند با کاربر ارتباط برقرار کنند.
سوم: صبر
<<گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی>> در بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار کاربرد دارد. هیچ مارکتینگی و هیچ کمپین تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی یک شبه موفق نمیشود و برای به ثمر نشستن آن صرف وقت نیاز است.
مطلب مرتبط : ۷ بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار
چهارم: در دسترس بودن
برای اثرگذاری بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید این حس را به افراد القا کنید که شما همیشه و در همه جا حضور دارید. قابل دسترسی بودن به این معنا است که شما باید به طور پیوسته مطالبی را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا مخاطب دریابد شما همیشه حضور دارید.
پنجم: اثرگذاری
اصولا تبلیغات و مارکتینگی که نتواند بر مخاطب اثر بگذارد بیفایده است. به عنوان یک بازاریاب شبکههای اجتماعی سعی کنید هر روز مقداری ازوقت خود را صرف سنجش میزان اثرگذاری تبلیغات و مارکتینگ خود در شبکه های اجتماعی کنید.
- ۹۷/۱۲/۰۲