کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

چگونه یک کسب‌وکار اینترنتی شروع کنیم؟

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۱۳ ب.ظ

یک کسب‌وکار اینترنتی را شروع کنیم؟وقتی یک کسب و کار اینترنتی کوچک را شروع می‌کنید، با پیروی از مراحل اثبات‌شده‌ای که وجود دارد می‌توانید موفقیت خود را تضمین کنید. در این مقاله مراحل مذکور را برای شما آورده‌ایم:

۱- پیدا کردن یک نیاز و برطرف کردن آن:
بسیاری از افراد موقع شروع کسب‌وکار اول به دنبال محصول می‌گردند و بعد بازار، که این کاملاً اشتباه است. برای اینکه شانس موفقیت تان افزایش پیدا کند، اول به سراغ بازار بروید.
باید گروهی از افراد را پیدا کنید که به دنبال راه‌حل یک مشکل هستند اما نتیجه‌ای برای آن نمی‌یابند. این قبیل تحقیقات بر روی بازار را اینترنت بسیار ساده کرده: از انجمن‌های آنلاین بازدید کنید و ببینید افراد چه سؤالاتی می‌پرسند و به دنبال حل چه مشکلاتی هستند. روی کلمات کلیدی تحقیقات انجام دهید تا کلمات کلیدی که افراد زیادی آن‌ها را جستجو می‌کنند اما سایت‌های زیادی برای آن‌ها یافت نمی‌شود را بیابید. به‌این‌ترتیب رقبای بالقوه خود را مشاهده نمایید و دقت کنید که برای پاسخ به تقاضا چه کارهایی انجام می‌دهند. حال می‌توانید با چیزهایی که آموختید، محصولی تولید کنید که بازار آن از قبل وجود داشته و بهتر از رقبا هم عمل کنید.

۲- نوشتن متنی که موجب فروش می‌شود: (فرمول ۹ مرحله ای اثبات شده برای متن هایی که می فروشند)
یک فرمول ثابت‌شده برای نوشتن متنی که موجب فروش شود وجود دارد که بازدیدکننده‌ها را در طول فرآیند فروش یعنی از ورود تا خرید هدایت و همراهی می‌کند.
این فرمول شامل ۹ مرحله است که به شرح زیر می‌باشد:
۱) ایجاد علاقه با یک تیتر قانع‌کننده
۲) تشریح مشکلی که محصول شما آن را حل می‌کند
۳) افزودن تصدیق و رضایت مشتریانی که پیش‌تر محصول شما را استفاده کردند
۴) صحبت راجع به محصول و نحوه سودرسانی آن به کاربران
۵) پیشنهاد دادن
۶) ضمانت کردن
۷) ایجاد اضطرار
۸) دعوت به خرید
باید تمرکز متن را روی این بگذارید که چطور منحصراً محصول شما می‌تواند مشکلات افراد را حل کند یا زندگی آن‌ها را بهبود بخشد. همانند یک مشتری فکر کنید و بپرسید که چه چیزی برای من در این محصول هست؟
۳- طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت برای کسب و کار اینترنتی:

هنگامی‌که بازار و محصول خود را پیدا و روند فروشتان را مشخص کردید، زمان آن می‌رسد که برای کسب‌وکار اینترنتی کوچک تان وب‌سایتی طراحی کنید.
به خاطر داشته باشید که وب‌سایت تان باید ساده باشد زیرا کمتر از ۵ ثانیه برای جلب‌توجه افراد زمان دارید، درغیراینصورت آن‌ها را از دست خواهید داد و هرگز مجدداً نخواهید دید. برخی نکات مهم که باید همواره به یاد داشته باشید:
۱) یک یا دو فونت ساده روی زمینه سفید انتخاب نمایید.
۲) مسیریابی در سایت و تک‌تک صفحات باید واضح و آسان باشد.
۳) تنها زمانی از گرافیک، صوت یا تصویر استفاده کنید که به انتقال پیام شما کمک کند.
۴) پیشنهادهایی که انتخاب در آن‌ها وجود دارد ارائه کنید تا بتوانید آدرس ایمیل جمع کنید.
۵) فرآیند خرید را آسان کنید، مشتری برای رسیدن به صفحه پرداخت بیش از ۲ کلیک نکند.
۶) وب‌سایت تان جلوه‌ی فروشگاه شماست پس آن را مشتری‌پسند بسازید.

۴- استفاده از موتورهای جستجو برای هدایت خریداران هدف به سایتتان:
تبلیغات کلیکی ساده‌ترین راه جذب ترافیک به وب‌سایت برندهای جدید است. تبلیغات PPC افزون بر جذب ترافیک ۲ مزیت فراتر از انتظار نیز دارند:
۱) بلافاصله در صفحات جستجو نمایش داده می‌شوند.
۲) به شما امکان می‌دهند تا همانند عنوان، قیمت و روش‌های فروش، بتوانید کلمات کلیدی مختلف را نیز تست کنید.
پس این تبلیغات نه‌تنها به‌سرعت برای سایت ترافیک می‌آورند بلکه به شما در کشف بهترین و پر تبدیل‌ترین کلمات کلیدی نیز کمک می‌کنند. سپس شما می‌توانید از این کلمات کلیدی در متن و کد سایت استفاده نمایید، که موجب بهبود رتبه و درنتیجه جذب ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو می‌شود.

۵- کسب شهرت به‌عنوان یک متخصص:
مردم از اینترنت برای پیدا کردن اطلاعات استفاده می‌کنند. شما این اطلاعات را به شکل رایگان برای سایت‌های دیگر فراهم کنید تا بتوانید ترافیک بیشتری جذب و رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. اما به یاد داشته باشید که همیشه یک لینک از سایت خود را در تمامی اطلاعات قرار دهید. با این کار هم مخاطبان جدید پیدا می‌کنید و هم برای سایت تان لینک سازی می‌شود که عاملی مهم در کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو است.
مقاله، فیلم یا هر محتوایی که برای افراد مفید است به‌رایگان تولید کنید، به‌این‌ترتیب به‌عنوان یک متخصص محتوا در ذهن افراد جا می‌افتید.
مطالب خود را از طریق سایت‌ها، دایرکتوری‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی در اختیار افراد قرار دهید. این اقدامات موجب می‌شود که شما تبدیل شوید به یک متخصص فعال در انجمن‌های صنعت خود و سایت‌های اجتماعی که بازار هدفتان هستند.

۶- استفاده از قدرت ایمیل مارکتینگ برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار:
وقتی لیست ایمیلی داشته باشید که افراد به انتخاب خود ایمیل شان را در اختیار شما قراردادند، این یعنی یکی از ارزشمندترین دارایی‌های کسب‌وکار خود را به دست آورده‌اید. وقتی افراد اجازه می‌دهند که به آن‌ها ایمیل ارسال کنید یعنی:
۱) شما چیزی را به آن‌ها دادید که می‌خواستند.
۲) شما درحال‌توسعه رابطه مادام‌العمر با آن‌ها هستید.
۳) ایمیل مارکتینگ ارزان‌تر و تأثیرگذارتر از تبلیغات چاپی، تلویزیونی یا رادیویی می‌باشد زیرا خیلی هدفمندتر است.
هرکسی که از سایت شما بازدید می‌کند و ایمیل می‌دهد یعنی واقعاً طرفدار است و هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای پیگیری این طرفداران نیست.

۷- افزایش درآمد از طریق بیش فروشی و فروش مجدد به خریداران سابق:
یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی ارائه ارزش‌های مادام‌العمر به خریداران است. حداقل ۳۶% از افرادی که یک‌بار از شما خرید کرده‌اند اگر پیگیری شوند مجدداً نیز خرید خواهند کرد. همیشه اولین خرید سخت‌ترین است، نه گران‌ترین خرید. پس فروش محصول به افرادی که قبلاً یک‌بار خرید کرده‌اند کار سختی نیست. شما می‌توانید به طرق ذیل این کار را انجام دهید:
۱) پیشنهاد محصول مکمل برای محصولی که خریداری کرده‌اند
۲) ارسال یک کوپن تخفیف برای خرید بعدی
۳) پیشنهاد محصولات مرتبط، در صفحه تشکر که بعد از خرید نمایش داده می‌شود
به مشتریان خود به دلیل وفاداری‌شان پاداش دهید و آن‌ها را نسبت به خودتان وفادارتر کنید.

اینترنت با چنان سرعتی در حال تغییر است که ۱ سال در دنیای آنلاین برابر است با ۵ سال در دنیای واقعی، اما اصول شروع و رشد یک کسب‌وکار آنلاین موفق همچنان ثابت است و تغییری نکرده، پس از ۷ گامی که در این مقاله گفته شد پیروی کنید زیرا هرگز نباید در اصول اولیه دچار اشتباه شوید.

  • وحید وحیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی