به عنوان ساده ترین تعریفی که بخواهیم از برند سازی مطرح کنیم، می توان گفت : برند سازی عبارت است از تغییر ذهنیت مردم نسبت به خود، که در نتیجه شما صاحب مشتریان وفادار شوید.
و برای اینکه مطلب برای شما راحت تر جا بیوفتد می توان به همان لیوان ها، بروشور، رنگ سازمانی و لوگو اشاره کرد که بعضی از ابزار های برند سازی هستند. تاکید می کنم اینها برخی از ابزار های برند سازی هستند نه کل برندینگ.
یکی از بحث های داغی که در مورد کسب و کار اینترنتی هم صدق می کند همین برند سازی است، چون شما با تبدیل بازدید کننده به مشتری وفادار قطعا موفقیت خودتان را در این زمینه تضمین کرده اید.
اما بیایید یه مقدار منطقی تر به این قضیه نگاه کنیم اگر پول باشد هر کسی می تواند یک برند سازی درجه یک برای کسب و کار خودش انجام دهد، اما هنر واقعی این است که با بهره گیری از منابع و ظرفیت های موجود مجموعه اقداماتی را انجام دهیم که به واسطه ی آنها در برندینگ موفق شویم.