کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

در این مقاله  موفقیت در بازاریابی محتوای سایت  را بدون داشتن هزینه تولید محتوا و تیم تولید محتوای سایت مورد بررسی قرار می گیرد.در مقاله قبلی بازاریابی محتوا , مزایای بازاریابی محتوا و تولید محتوا برای کسب و کار ها بخصوص کسب و کار اینترنتی را مورد بررسی قرار دادیم .بازاریابی محتوا در کنار سایر روش های بازاریابی اینترنتی به رشد و توسعه کسب و کار آنلاین کمک می کند,در ابتدا  هزینه تولید محتوا را بررسی می کنیم.



هزینه تولید محتوا به چه عواملی بستگی دارد

عوامل بسیاری هستند که مشخص می‌کنند بعنوان یک صاحب کسب‌وکار اینترنتی  چه بودجه‌ای را می‌بایست صرف بازاریابی محتوایی سایت خود کنید.بصورت موردی عوامل تاثیر گذار در هزینه تولید محتوا را ذکر می کینم:
استراتژی بازاریابی محتوای سایت  و نوع محتوا

با توجه به اینکه هر کسب و کار اینترنتی استراتژی بازاریابی محتوای خاص خود را دارد و بازاریابی محتوای سایت در کنار سایر روش های بازاریابی اینترنتی در جهت ارتقا کسب و کار فعالیت می کند لذا نمی توان در این مورد یک قیمت ثابت برای یک پکیج خاص محتوایی در نظر گرفت.

برای مثال فرض کنید ما دو تا سایت داریم یکی در زمینه فروش محصولات لاغری فعالیت می کنید و یکی دیگر یک فروشگاه آنلاین است .با توجه به اینکه محتوای تولید شده برای هر کدام از سایت ها متفاوت است لذا استراتژی بازاریابی محتوای سایت بر روی هزینه تولید محتوا تاثیر دارد.
هزینه تولید محتوا-بازاریابی محتوای سایت
هزینه تولید محتوا-بازاریابی محتوای سایت

سایت اول که مربوط به فروش محصولات لاغری است ممکن است بتواند با 7 تا 10 مقاله وبلاگی هدفمند در ماه بازدید خوبی را از شبکه های اجتماعی به دست آورد اما قطعا یک سایت فروشگاهی هم به محتوای زیادی نیاز دارد و هم به یک برنامه بلند مدت با توجه به استراتژی هایی که قرار است برای بازاریابی محتوای سایت انجام دهد.

همچنین استراتژی بازاریابی محتوایی می‌تواند در نوع محتوای مورد نیاز نیز موثر باشد. ممکن است شما استراتژی بازاریابی خود را مبتنی بر ویدیو و یا موشن گرافیک طراحی کنید و نه محتوای متنی. در چنین شرایطی هزینه تولید محتوا متفاوت خواهد بود و نمی‌توان نسخه یکباره‌ای برای آن پیچید.
شرکت تولید کننده محتوا  در هزینه تولید محتوا موثر است

اینکه چه کسی برای شما تولید محتوا می‌کندیا اصطلاحا تیم تولید محتوای سایت چه کسانی هستند اغلب تاثیر مستقیمی در ساختار هزینه‌هایتان دارد. آژانس‌های تبلیغاتی هزینه‌های روزمره اداری بسیاری دارند و سعی خواهند کرد به نحوی با هزینه‌هایی که از خدمات ارزش افزوده‌شان از شما دریافت می‌کنند آن‌ها را جبران کنند.
تاثیر حجم و میزان محتوا در هزینه تولید محتوا

خواه ناخواه حجم محتوا در قیمت گذاری آن موثر است. یک پست وبلاگی استاندارد که مورد علاقه موتورهای جستجو نیز باشد حدود ۱۰۰۰ واژه است چون این پست قرار است در بازاریابی محتوای سایت  استفاده شود. در برخی مواقع شما نیاز خواهید داشت تا برای کیوردهای خاص مطالبی با محتوای چند هزار واژه درخواست کنید. گاهی نیز مجبور هستید مطالبی کوتاه و سریع منتشر کنید.
تاثیر کیفیت محتوای تولید شده در هزینه تولید محتوا

شاید سایت شما در ابتدای راه تنها نیاز به درج مقالات بازنویسی شده از سایت های دیگر داشته باشد. هم چنین ممکن است در تولید تیزر برای کاهش هزینه ها از موارد آماده استفاده کنید.

درست است که در خدمات مجازی از جمله تولید محتوا ، طراحی بنر و تولید تیزر به طور مستقیم آگاهی نداشته باشید. اما قطعا برای هر تخصصی زمان و انرژی صرف شده تا به نقطه تکامل برسد و متخصصین هر حوزه ای هزینه های خود را دریافت خواهند کرد.
هزینه تولید محتوا-بازاریابی محتوای سایت

با توجه به اینکه بازاریابی محتوای سایت یا کسب و کار اینترنتی یک برنامه طولانی مدت است پس نیاز است از همان ابتدا استراتژی خودتان برای تولید محتوای با کیفیت را مشخص کنید تا  تولید محتوا در کنار سایر روش های بازاریابی اینترنتی موثر واقع شود.به زودی مقالاتی در مورد استراتژی تولید محتوا در سایت منتشر خواهد شد…

با توجه به اینکه شما تیم تولید محتوای سایت ندارید پس خودتان به عنوان تیم تولید محتوای سایت در ابتدا وارد عمل شوید حتما لازم نیست در ابتدا هزینه های زیادی را برای تولید محتوا در نظر بگیرید زیرا هنوز نتایج کار را بررسی نکرده اید و نمی دانید در کدام زمینه ها نتایج بهتری گرفته اید .

پس از اینکه نتایج را بررسی کردید و نقطه قوت محتوا برایتان مشخص شد می توانید نسبت به تشکیل تیم تولید محتوای سایت نیز اقدام کنید اما برای اینکه به این حد برسید لازم است در امدی از سایتتان داشته باشید و بخشی از ان را صرف تیم تولید محتوا کنید .

خوب حالا که با هزینه تولید محتوا جهت استفاده در بازاریابی محتوای سایت آشنا شدید در ادامه نکات و راهکارهایی ذکر می شود که می توانید بدون استفاده از تیم تولید محتوای سایت و بدون هزینه خودتان در تولید محتوا و بازاریابی محتوا ی سایت در کنار سایر روش های بازاریابی آنلاین موفق شوید  .
استراتژی های تولید محتوا برای موفقیت در بازاریابی محتوای سایت
شناسایی محتوای تاثیر گذار برای مخاطبان

باتوجه به نوع حوزه ی کاری سعی کنید تاثیر گذارترین نوع محتوا  برای مخاطبان مربوط به حوزه ی کاریتان را شناسای کنید. ارائه انواع مختلف محتوا می تواند ترافیک خوبی را به سایتتان هدایت کند همچنین شما به جای یک نوع محتوا چندین نوع محتوا دارید.
بازاریابی محتوای سایت
بازاریابی محتوای سایت

برای مثال می توانید چندتا از مقاله های سایتتان را ترکیب کنید و یک کتاب پی داف درست کنید و همین کتاب پی دی اف را در سایت های اشتراک کتاب با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید همچنین همه ی افراد از یک نوع محتوا برای رفع نیاز های خود استفاده نمی کنند پس بهتر است از فرمت های مختلف  تولید محتوا استفاده کنید مثل مقالات متنی ,فایل های صوتی یا پادکست,فایل های ویدیویی,تصاویر اسلاید …همه این ها به برنامه های بازاریابی اینترنتی کمک می کند.
تولید محتوای با کیفیت  بدون تیم تولید محتوای سایت

توجه داشته باشید که این تصور اشتباه است که هر چقدر مطالب سایت بیشتر شود آن سایت موفقتر است اصلا چنین نیست ,شما باید محتوای کم ولی درست و با کیفیت برای مخاطبانتان قرار دهید .

خودتان را جای مخاطب قرار دهید اگر فقط یک بار از محتوای یک سایت خوشتان نیاید به دلیل بی کیفیت بودن آن شاید این طرز تفکر در شما ایجاد شود که تمام محتوای سایت بی کیفیت و به دردنخور است.این موضوع برای کاربران سایت شما و کسانی که به دنبال خدمات و محصولات کسب و کارتان هستن نیز صادق است پس کیفیت را فدای کمیت نکنید.
بهره وری را در تولید محتوای سایت  افزایش دهید

یکی از بهترین کارها برای افزایش بهره بری این است که قبل از تولید محتوای خود قبل از آن حتما مطالعات کاملی در رابطه با آن موضوع داشته باشید. سپس ایده هایی که برای تولید محتوا در آن موضوع به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. بعد از این کار با داشتن یک زمانبندی خوب می توانید از ایده های خود را برای تولید محتوای مورد نظر خود استفاده کنید.
ایده یابی تولید محتوا در بازریابی محتوای سایت

قبل از اجرای هر استراتژی ای برای بازاریابی محتوا لازم است محتوا تولید کنید . اما برای تولید محتوا نیاز دارید ایده هایی داشته باشید .برای پیدا کردن ایده و یا کلمات کلیدی مهم در تولید محتوا ابزارهای پولی و حرفه ای زیادی مانند ahrefs در سطح وب وجود دارند .
چگونه برای بازریابی محتوای سایت ایده یابی کنیم؟

    دنبال بازخورد باشید
    نیاز مخاطبانتان را بشناسید
    رقبای خودتان را دنبال کنید
    به پادکست ها گوش دهید
    پژوهش تان را رقابتی کنید
    از طوفان فکری استفاده کنید
    روی کلمات کلید پر ترافیک کار کنید
    سوال مخاطبانتان را به ایده تبدیل کنید(خیلی مهم)

 

  • وحید وحیدی

نظرات  (۱)

انبوهیِ امروز
شاخه‌ی کوچکی در گل‌بوته‌ی فرداست.
روح من باید جهان را بازبسازد
مانند روح من.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی