کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

چرا باید در کسب و کار اینترنتی مهم است؟

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۴۷ ب.ظ

امروزه کسب و کار های زیادی در بستر فضای مجازی به وجود آمده است. هر کسب و کار آنلاینی در صورت وجود یک وب سایت می تواند موفقیت های بیشتری را کسب کند، به دلیل اینکه امکاناتی در سایت وجود دارد که باعث می شود شما به صورت پویاتر به فعالیت خود ادامه دهید. البته افراد زیادی در شبکه های اجتماعی بدون هزینه اضافی در حال فعالیت هستند و درآمد خوبی دارند. اما ما در این مقاله اهمیت داشتن وب سایت در کسب و کار اینترنتی را بیان خواهیم کرد.
در این مقاله خواهیم گفت، تکیه بر شبکه های اجتماعی که به صورت رایگان کار می کنند کافی نیست و باید حتما برای ادامه کار وب سایت داشت. و در مورد اینکه برای داشتن سایت نباید حتما هزینه های هنگفت کرد و می توان با هر سرمایه ای برای خود سایت طراحی کنید، مطالبی را بیان می کنیم.
پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که بدون سایت و در شبکه های اجتماعی به کسب و کار مشغولید و از اهمیت داشتن سایت در کسب و کار اینترنتی اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 
چرا داشتن سایت در کسب و کار اینترنتی مهم است؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردم هر کسب و کار آنلاینی باید یک سایت اینترنتی نیز داشته باشد. دلایل زیادی وجود دارد که داشتن یک وب سایت را در کسب و کارهای آنلاین الزامی می کند. در ادامه به هر کدام از آن ها اشاره خواهم کرد.

 
۱٫بهترین ابزار برای کسب و کار اینترنتی

یکی از بهترین ابزارهایی که شما در کسب و کار اینترنتی به آن احتیاج دارید یک وب سایت است. از طریق سایت می توانید به راحتی با کاربران و مشتریانتان در تعامل باشید. به راحتی می توانید روی آن ها عملیات بازاریابی را انجام دهید و آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

 
۲٫امکانات بی نظیر

امکاناتی که سایت تان به شما می دهد، شما را قادر می سازد تا هرچه راحت تر کسب درآمد اینترنتی را تجربه کنید. با داشتن یک سایت می توانید همه چیز را اتوماتیک کنید. از عضویت در سایت گرفته تا فرایند خرید از سایت. همه چیز طبق میل شما انجام می شود.

 
۳٫دسترسی همیشگی به کاربران

شما از طریق سایت تان هر زمانی که دوست داشته باشید می توانید با کاربرانتان در ارتباط باشید. هر زمانی که بخواهید می توانید آن ها را به دیدن از سایت و محصولاتتان دعوت کنید. از طریق ارسال ایمیل به آن ها می توانید پیشنهاد های ویژه خود را ارائه دهید و فروش های چند ده میلیونی را طی بازه زمانی کوتاهی ایجاد کنید.

 
۴٫برند سازی

اکثر برندهایی که می بینید موفق اند دارای سایت هستند. میشه گفت بدون سایت برندسازی امکان پذیر نیست و اصلا فایده ای هم ندارد. شما از طریق سایت تان می توانید برندسازی خود را انجام دهید. هر چیزی که در سایت شما منتشر می شود و یا هر خدمت یا محصولی که ارائه می کنید باعث ارتقاء برندتان می شود.

 
۵٫سرمایه گذاری در دراز مدت

در واقع می توان گفت سرمایه هر کسب و کار اینترنتی سایت اش است. هر چه از عمر سایت شما بگذرد قدرت و اهمیتش بالا می رود. مسلما هر چه بگذرد تعداد کاربرانتان بیشتر می شود و این به سود شما است.

از طرفی هر چه روی سایت خود کار کنید به نفع شماست. هم از لحاظ قدمت در حوزه کاریتان و هم از لحاظ جایگاه در گوگل! فراموش نکنید که گوگل همیشه سر جایش باقی می ماند و این دقیقا یک سرمایه گذاری برای شما محسوب می شود.

 
۶٫گوگل و موتورهای جست و جو

زمانی که شما سایت خود را برای گوگل و دیگر موتورهای جست و جو بهینه کنید می توانید کاربران و مشتریان هدفمند تری را بدست بیاورید. جنگ امروز کسب و کارهای اینترنتی بر سر همین است. هر کسب و کاری می کوشد تا بهترین جایگاه را در گوگل از آن خود کند. هیچ منبعی بهتر از گوگل نمی تواند برای شما افرادی را به سایت تان هدایت کند که واقعا به دنبال کسب و کار شما هستند.

پیشنهاد می کنم مقاله چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ را حتما مطالعه کنید.

این در صورتی است که هیچگاه بدون داشتن سایت نمی توانید از گوگل بهرمند شوید. اگر کانال تلگرامی داشته باشید یا پیج اینستاگرامی هرگز نباید به گوگل فکر کنید. به اینکه روی آن سرمایه گذاری کنید و از طریق آن مخاطبانتان را به کسب و کارتان هدایت کنید.

 
چرا راه اندازی کسب و کار اینترنتی در شبکه های اجتماعی ریسک بالایی دارد؟

به نظر من راه اندازی کسب و کار اینترنتی در شبکه های اجتماعی مثل ساختن خانه روی آب است. چون هیچگاه نمی توان به شبکه های اجتماعی اعتماد کرد! چون همانطور که در جریان هستید چند سال پیش فیسبوک بود و الان هم اینستاگرام! معلوم نیست شبکه اجتماعی بعدی که در کشور ما محبوب می شود کدام است.

از طرفی هر لحظه ممکن است با فیلتر شدن شبکه های اجتماعی محبوب در کشورمان رو به رو شویم. همانطور که بارها این اتفاق در کشور ما افتاده است.

با این وجود ریسک بالایی برای کسانی است که بر روی شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را راه اندازی می کنند.

درک این مسئله خیلی ساده است. فرض کنید شما وقت زیادی برای افزایش دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی گذاشته باشید که در واقع این دنبال کنندگان جزئی از کاربران و مشتریان شما بوده اند.

خب بعد از اینکه شبکه اجتماعی محبوبی که شما در آن فعالیت می کنید به هر دلیلی دیگر طرفدار نداشته باشد تکلیف شما چه هست؟ این همه زحمتی که کشیده اید یک شبه از بین می رود. دیگر به مشتریان و کاربرانی که جزء دنبال کنندگان شما بوده اند دسترسی نخواهید داشت. یا ممکن است دنبال کنندگان شما که به هر طریقی عاملی بودند برای کسب درآمد شما الان دیگر وجود ندارند.

این در صورتی است که اگر سایت داشته باشید هیچ وقت مشتریان و کاربران کسب و کار خود را از دست نخواهید داد! کاربران شما همیشه در دسترس شما هستند. به راحتی هر وقتی که اراده کنید می توانید با آن ها در ارتباط باشید و به آن ها پیشنهاد خرید محصولات و خدماتتان را بدهید.

از شبکه های اجتماعی فقط می توان به عنوان ابزاری برای بازاریابی اینترنتی استفاده کرد.

 
چرا حتما خودمان باید سایت داشته باشیم؟

دوستان زیادی کسب و کارهایی دارند که صاحب اصلی این کسب و کارها خودشان نیستند. در واقع خیلی از دوستان وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی دارند که به واسطه همکاری در فروش محصولات، راه اندازی شده اند. اکثر آنها زیر مجموعه سایت یا فروشگاه اصلی هستند یا اینکه به صورت پارک دامنه با دامنه ای مجزا راه اندازی شده اند.

شاید در نگاه اول پیش خود بگویید این هم کار خوبی است! بدون هیچ هزینه ای دارای یک فروشگاه اینترنتی شده ایم. ولی در صورتی که اینطور نیست! سایت یا فروشگاهی که در اختیار شما است به درد شما نمی خورد!

اول اینکه شما هیچ وقت نمی توانید سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را ارتقا دهید. هیچ وقت نمی توانید محصولات جدید در آن قرار دهید. اگر بخواهید محصول یا مطلب جدیدی در آن قرار دهید این کار امکان پذیر نیست! و در کل صاحب اصلی سایت شما نیستید!

از نظر سئو سایت هم اصلا نمیشه روش کار کرد. چون پارک دامنه است و متصل به دامین اصلی سایت است. در واقع یک سایتی شما دارید که کپی آن قبلا توسط شخص دیگری راه اندازی شده است. البته یک کپی از سایت شما با تمام محصولات و محتوایش در اختیار افراد زیادی است که دارند همکاری در فروش انجام می دهند.

البته من هیچ وقت با همکاری در فروش مخالف نبوده ام و طرز صحیح انجام این کار را در یک شنبه های همیار وب کامل توضیح داده ام. ولی در کل منظورم این است که تا زمانی که مالک اصلی سایت، شما نباشید کار کردن روی آن هیچ فایده ای برای شما ندارد.

همچنین دوستانی هم هستند که از طریق راه اندازی وبلاگ در سرویس های وبلاگدهی قصد کسب درآمد از اینترنت را دارند که به هیچ وجه توصیه نمی شود برای دراز مدت از وبلاگ استفاده کنند.

البته خیلی از دوستان از من سوال می پرسند که برای شروع خوبه که از وبلاگ استفاده کنیم؟ در جواب این دوستان باید بگویم خیر به هیچ وجه! بهتر است از همان اول کارتان را با راه اندازی یک سایت، قوی شروع کنید.

 
برای راه اندازی و طراحی سایت چقدر باید هزینه کنیم؟

دغدغه بسیاری از دوستانی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند هزینه ای است که باید بابت طراحی و راه اندازی سایت خود پرداخت کنند. اصلا در بسیاری از مواقع به خاطر هزینه های سنگین طراحی سایت افراد زیادی از راه اندازی کسب و کار اینترنتی دست بر می دارند!

شرکت های زیادی در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنند که هزینه های سنگینی را بابت خدمات شان دریافت می کنند. البته خیلی از دوستان فکر می کنند حتما باید برای شروع از شرکت های طراحی سایت برای طراحی سایت شان کمک بگیرند. ولی در صورتی که واقعا این طور نیست! شما خودتان می توانید با کمترین هزینه سایتی که دقیقا مد نظرتان است را طراحی کنید.

اصلا نیاز نیست چند میلیون پول بی زبان را خرج راه اندازی و طراحی سایت خود کنید. به لطف سیستم های مدیریت محتوا می توانید با کمترین هزینه خودتان دست به کار شوید و سایت تان را راه اندازی کنید. در ادامه بیشتر در موردش صحبت می کنم.

پیشنهاد ویژه همیار وب : چرا وردپرس بهترین گزینه برای کسب و کارهای کوچک است؟

 
آیا هر کسی می تواند یک سایت داشته باشد؟

زمانی که به خیلی از دوستانی که کسب و کارهایی را در شبکه های اجتماعی راه اندازی کرده اند پیشنهاد راه اندازی یک وب سایت را می دهم با مخالفت آن ها رو به رو می شوم. اکثرشان می گویند وقت نداریم به سایت برسیم یا اینکه اصلا حوصله طراحی سایت را نداریم!

من هم به اکثر این دوستان پیشنهاد می کنم از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنند. سیستم های مدیریت محتوا کار را برای ما آسان کرده اند. وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در کل دنیا است که سایت های بزرگی از این سیستم مدیریت محتوای رایگان دارند استفاده می کنند.

توسط وردپرس هر کسی که از برنامه نویسی و طراحی سایت سر رشته ای ندارد هم می تواند سایت خود را به میل شخصی خود راه اندازی کند. وردپرس کار را برای ما آسان کرده است. با وردپرس و افزونه هایی که ارائه کرده است هر چیزی که در تصورتان از یک سایت بی نظیر است را می توانید در سایت خود پیاده سازی کنید.

پیشنهاد می کنم مقاله افزونه هایی که وب سایت وردپرسی شما باید داشته باشد را بخوانید.

 

با وردپرس می توانید همه چیز را در کنار هم داشته باشید. هم سایت مجزا، هم وبلاگ و هم فروشگاه اینترنتی.

یکی از بهترین مزیت های وردپرس این است که منبع باز است و برنامه نویسان زیادی در روز در حال توسعه آن هستند. روز به روز نسخه های جدید از افزونه هایی که واقعا به درد کسب و کارهای اینترنتی می خورد ارائه می شود.

وردپرس افزونه هایی دارد که مختص عملیات بازاریابی و حتی به جرات می توانم بگویم بعضی از افزونه هایی که ارائه شده است مستقیما باعث افزایش تعداد کاربران و افزایش فروش سایت نیز می شوند.

 
جمع بندی و سخن آخر

اگر واقعا می خواهید با کسب و کار اینترنتی برای آینده خود سرمایه گذاری کنید و کسب و کاری همیشگی برای خود داشته باشید حتما باید به فکر راه اندازی یک سایت باشید. همانطور که متوجه شدید شبکه های اجتماعی درست است که در حال حاظر دارای مخاطبان زیادی هستند ولی باور کنید پتانسیل این را ندارند که شما را برای همیشه در کسب و کارتان موفق کنند.

پیشنهاد من این است که اگر سایتی ندارید و در حال حاضر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، یا همانطور که اشاره کردم در سیستم های همکاری در فروش کسب درآمد می کنید همین حالا به کمک وردپرس برای خود سایتی راه اندازی کنید. هر کسب و کاری که دارید را به سایت تان منتقل کنید. با این کار پایه های کسب و کارتان را مستحکم می کنید و خیالتان برای همیشه راحت است.

امیدوارم از این مقاله نیز استفاده کافی را برده باشید.
  • وحید وحیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی