کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی

پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸ ب.ظ




در این مقاله می خواهم در مورد اهمیت سئو و تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی صحبت کنم .در دنیای امروز تاثیر سئو (seo) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو  برای وب سایت کسب و کار اینترنتی، بیشتر از سایر روش های بازاریابی اینترنتی همچون تبلیغات است. سئو سبب جهش چشمگیری در کسب و کار اینترنتی می شود! اگر می خواهید بازدید منحصر بفردی از موتورهای جستجو دریافت کنید و ترافیک سایت و میزان فروش خود را افزایش دهید از تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی غافل نشوید.
اهمیت سئو برای سایت کسب و کار اینترنتی

شاید سئو برای یک شخص عادی هیچ معنا و مفهومی نداشته باشد اما تاثیر سئو (seo) برای یک سایت کسب و کار اینترنتی همه چیز است یعنی بدون سئو (seo)  هیچ کسب و کار اینترنتی و هیچ سایت کسب و کار اینترنتی شانسی برای برنده شدن در دنیای بزرگ اینترنت ندارد.
تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی
تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی

هدف سئو به کار بردن کلیدواژه هاست که وقتی فردی به طور تصادفی یکی از آنها را جستجو می کند، باعث شود او مستقیما به وب سایت کسب و کار اینترنتی شما مراجعه کرده و در نتیجه شمار بازدیدکنندگان از سایت بیشتر شود این اولین تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی است و تقریبا همه مدیران سایت کسب و کار اینترنتی از تاثیر سئو (seo) و نقش سئو به خوبی آگاهند آنها می دانند اگر سایت را برای موتورهای جستجو بهینه نکنند هر محصول قدرتمندی هم داشته باشند امکان فروش ان بسیار کم است مگر با صرف هزینه های بسیار زیاد برای تبلیغات .

    خواندن این مقاله پیشنهادمی شود: سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت چیست ؟ سئو چگونه به کسب و کار اینترنتی کمک می کند

تاثیر سئو (seo) در  سایت کسب و کار اینترنتی چگونه است؟

تاثیر سئو (seo) در سایت باعث می شود صفحات یک سایت کسب و کار اینترنتی و خواندن آنها برای بازدیدکنندگان بسیار ساده شود. همچنین باعث می شود بازدیدکنندگان به جای سرگردان شدن در انواع و اقسام موضوعات و اطلاعات، دقیقا همان اطلات لازمی که به دنبالش هستند را پیدا کنند. در حقیقت هر وب سایتی در آغاز باید از یک نقطه ای شروع به فعالیت کند و ممکن است در ابتدا ترافیک بر روی آن بسیار کم باشد یا اصلا وجود نداشته باشد. بدون داشتن ترافیک، سایت کسب و کار اینترنتی  شما موفق نمی شود و در این صورت فقط وقت خود را هدر می دهید و اگر می خواهید افراد از سایت تان دیدن کنند، سئو کلید حل این مشکل شماست.

استفاده از سئو ترافیک بیشتر برای سایت کسب و کار اینترنتی را به همراه می آورد که برای تمام وب سایت ها امری حیاتی است .تاثیر سئو (seo) در سایت  بازدیدکنندگان جدید را به همراه دارد.  با استفاده از سئو،  می توانید هزاران بازدید کننده برا براساس کلمات کلیدی به سایت کسب و کار اینترنتی روانه کنید .

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو موضوعی است که این روزها در حوزه بازاریابی اینترنتی مطرح می‌شود.سئو برای بازاریابی و تجارت امروز یک نیاز همیشگی محسوب می‌شود. در عصر تکنولوژی مخاطبان برای اطلاع در مورد یک موضوع خاص شاید کمتر از قبل به سراغ کتاب یا دایره المعارف ها بروند . آنها با استفاده از گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر و تبلت آنچه نیاز دارند را می‌یابند. در مقابل هر کسب و کاری که از یک وب‌سایت برای معرفی خدمات خود استفاده می کند نیاز دارد تا به خوبی دیده شود و توجه و اعتماد مشتریان را جلب کنند. لذا اهمیت سئو و تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی پیش از پیش احساس می شود.
تفاوت سئو و بازاریابی اینترنتی

 آیا سئو همان بازاریابی اینترنتی است؟ ساده‌ترین جواب این است که سئو تنها یکی از ابزارهای موجود برای رشد و رونق در بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار آنلاین است. ابزارهای دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و استراتژی محتوا نیز به اندازه تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی در موفقیت یک کمپین بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار هستند.وقتی که شما یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید در حقیقت در حال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید! باید با هزاران رقیب همانند خود به رقابت بپردازید و سئو تنها یکی از ابزارهای موجود برای کسب رتبه بهتر در این رقابت است. این فقط بخشی از  کسب و کارتان است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند بخش دیگر رضایت کاربران هنگام بازدید از وب سایت است.
چرا سایت کسب و کار اینترنتی به سئو نیاز دارد
سئو برای کمک به مشتریان

ایجاد سایت کسب و کار اینترنتی بدون سئو مانند هزینه کردن پول زیاد بدون هدف است. آمارها نشان میدهد که سئو طبیعی یکی از مهمترین روش‌های جذب بیننده به سمت سایت است. ۸۹ % مشتریان برای تصمیم گیری نهایی خرید خود از موتورهای جستجو استفاده میکنند. بنابراین توجه نکردن به SEO باعث عدم توجه مشتریان بالقوه اینترنت به سایت شما در زمان خریدهای اینترنتی می شود.

زمانی که سایت کسب و کار اینترنتی در نتایج جستجو قرار نگیرد، افراد کمتری به سمت کسب و کار شما می‌آیند و فروش کمتری خواهید داشت و رشد کسب و کار شما کاهش می یابد. در همین زمان، رقبای شما به دلیل بهینه سازی وب سایت کسب و کار اینترنتی و تاثیر سئو (seo) فروش های بیشتری را تجربه می کنند. به عبارت دیگر هر کسب و کار اینترنتی پتانسیل زیادی برای رشد دارد. به شرطی که روی آن پتانسیل قابل رشد کار کنید .
بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از وضعیت جایگاه متوسط خود در موتورهای جستجو راضی هستند. اگر این سایتها به اهمیت قرار گرفتن در رتبه‌های بهتر و نقش آن در فروش و درآمد بیشتر خود واقف باشند قطعاً تلاش بیشتری خواهند داشت. تاثیر سئو در سایت کسب و کار اینترنتی بیشتر ازآن که فکر می کنید بیشتر است.
تاثیر سئو (seo) نسبت به تبلیغات مقرون به صرفه و ماندگار است

در کسب و کارهای اینترنتی روش‌های مختلفی برای جلب مخاطبین و دیده شدن وجود. PPC، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، و… که استفاده از هر کدام نیازمند داشتن برنامه و استراتژی مخصوص و در زمان معین است.هنگامی که رقابت بین شرکتها زیاد می شود میزان هزینه کلیک روی لینک های سایت برای افزایش ترافیک ورودی سایت در اینترنت زیاد می شود و گاهی سایت ها مجبور به خرید بنرهای تبلیغاتی و سایر روش ها می شوند. در این زمان SEO و تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی خود را به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای عدم وابستگی به سایر روشها به خوبی ایفاء می کند.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : سئو داخلی سایت – On Page Seo – فاکتورهای سئو داخلی (2018)

برخلاف روش ترافیک به ازاء پرداخت پول، ترافیک حاصل از سئو ارگانیک رایگان است. جای تعجب نیست که چرا SEO و تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی همیشه محبوب است و به همین دلیل  تاثیر سئو (seo)  حائز اهمیت است.شما می توانید حجم زیادی از ترافیک اینترنت را بدون پرداخت هزینه مستقیمی به سمت کسب و کار خود جلب کنید.
دو مزیت تاثیر سئو (seo) در فعالیت های بازاریابی:

     اثر بخشی سایر فعالیتهای بازاریابی را زیاد می کند.
    باعث افزایش دیده شدن سایت کسب و کار اینترنتی شما می شود.

سئو موجب صرفه جویی در زمان و پول  می شود و هزینه های تبدیل مخاطبان به مشتریان احتمالی و مشتریان احتمالی به خریدار از طریق تبلیغات را کاهش می دهد. با صرف کمتر هزینه، درآمد بیشتری را به دست خواهید آورد.
تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی باعث افزایش  آگاهی از برند می شود

اگرچه بازاریابان برند سازی را به عنوان اولویت چهارم در بازاریابی اینترنتی در حوزه موتورهای جستجو معرفی کرده اند، اما میزان اهمیت این موضوع در حال افزایش است.اگر شما در حال فروش محصولی هستید که تنها در فروشگاه‌ها قابل عرضه است، مانند نوشیدنی،  برندسازی باید جزو اولویت اول شما باشد.
تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی
تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی
اهمیت سئو محتوا سایت کسب و کار اینترنتی

سئو سایت و به دنبال آن تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی با تولید محتوا  برای سایت از مهم ترین موارد بهینه سازی و افزایش رتبه سایت می باشد.قوانین سئو در مورد تمامی شاخه های سئو از طرف خود موتورهای جستجو تغییر می کند و هر بار قوانین جدیدی در خصوص سئو وضع می شود.مهم ترین قانون در خصوص سئو که از ابتدا تا کنون اصل آن ثابت مانده  تولید محتوا است. گوگل به هیچ یک از تلاش ها در خصوص سئو سایت به اندازه تولید محتوای سئو شده اهمیت نمی دهد. تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی با تولید محتوا ی سئو شده چندین برابر می شود.
تفاوت سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی با بازاریابی محتوا

منظور از تولید محتوای سئو شده و بازاریابی محتوا یعنی ایجاد محتوای ارزشمند برای مشتریان یا مخاطبان سایت کسب و کار اینترنتی برای اینکه تاثیر سئو (seo) چند برابر شود. در این حوزه، با ارزش ترین بخش تولید محتوای ارزشمند برای سایت کسب و کار اینترنتی است که باید کاربردی،آموزنده، سرگرم کننده و مفید باشد. نوع محتوایی که به کار می برید اصلا مهم نیست. شما می توانید از پست های وبلاگی،کتاب ها، اینفوگرافیک ها، ویدئوها، پادکست ها یا حتی پاراگراف هایی استفاده کنید که صفحه سایت اصلی را نشان می دهند. هدف از تولید محتوا، جذب طبیعی افراد به سایت و ارائه اطلاعات و داده هایی است که نیاز دارند. در این شرایط می توان مشتری را به خرید محصولات و خدمات سایت ترغیب نمود. آیا می دانید چگونه با تولید محتوا فروش سایت کسب و کار اینترنتی را افزایش دهید توصیه می کنم حتما مقاله زیر را مطالعه کنید:

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : قیف بازاریابی (Marketing Funnel) و تاثیر تولید محتوای خوب در قیف فروش

بازاریابی محتوا و سئو فضای یکسانی را به اشتراک می گذارند زیرا هر دوی آن ها هدف واضح یکسانی دارند و آن هم به دست آوردن افراد بیشتر برای بازدید از سایت است. آن ها معمولا مکانیسم های یکسانی را با هم به اشتراک می گذارند. بازاریابی محتوایی می تواند با جذب خواننده، مخاطب تولید کند اما منتشر کردن محتوا در سایت کسب و کار اینترنتی و رسانه های اجتماعی برای تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی ضروری است. در یک جمله اگر بخواهم توضیح دهم محتوا بدون سئو و سئو بدون محتوا امکان پذیر نیست!!!

محتوا فرصتی را برای بهینه سازی کلمات کلیدی فراهم می کند محتوا می تواند فرصت آسانی برای قرار دادن کلمات کلیدی خاص در سایت کسب و کار اینترنتی  ایجاد کند یا حوزه کاری خاصی را هدف قرار دهد که برای مخاطبان ایده آلتان جذاب است.محتوا صفحات جدیدی را به سایت اضافه می کند که می تواند رتبه ای داشته باشد هر بخش از محتوای جدیدی که در سایت توسعه می دهید می تواند در گوگل ایندکس شود. با اینکه کمیت به تنهایی برای افزایش رتبه بندی کافی نیست اما می تواند اهداف احتمالی را برایتان فراهم سازد و تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی را افزایش دهد.

محتوای خوب اتوریتی و اعتبار سایت شما را افزایش می دهداگر محتوای با کیفیتی داشته باشید می توانید از آن برای افزایش اتوریتی و اعتبار استفاده کنید و رتبه بالاتری در موتورهای جستجو به دست آورید. محتوای ارزشمند و دقیق می تواند لینک های داخلی بیشتری را جذب کند و قادر است فاکتورهای تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار دهد.و درنهایت  بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به محتوای تولید شده کمک می کند به سرعت دیده شود. اگر جریان ثابتی از ترافیک ارگانیک و طبیعی داشته باشید، خوانندگان شما نیز با سرعت بیشتری رشد می کنند.

در این مقاله سعی کردم اهمیت سئو و تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی را با پارامترهای مختلف مورد بررسی قرار دهم سئو برای سایت کسب و کار اینترنتی همه چیز است حتی از خود محصولات و خدمات با ارزشتر است چون بدون سئو و تاثیر سئو (seo) در سایت کسب و کار اینترنتی نمی توانید مشتریانی به دست آورید که بتوانید محصولاتتان را بفروشید مگر با صرف هزینه های زیاد برای تبلیغات که در اکثر موارد نرخ تبدیل بسیار پایینی دارد .سئو همراه با تولید محتوای ارزشمند و سئو شده رتبه و جایگاه سایت کسب و کار اینترنتی شما را در موتورهای جستجو بهبود می دهد و چون در این حالت کاربر با اختیار و بر اساس جستجو ی خودش وارد سایت می شود شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارد اما کاربران از پیشنهادات تبلیغاتی متنفر هستند.

  • وحید وحیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی