کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

در این مقاله می خواهم در مورد تبلیغات اینترنتی (internet advertising) و انواع تبلیغات در بازاریابی اینترنتی صحبت کنم .تبلیغات در صورت وجود هزینه های کافی می تواند نقش مهمی را برای محبوبیت و افزایش فروش برند در کسب و کار اینترنتی ایفا کند هر چند امروزه مدیران کسب و کار اینترنتی  ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری روی تبلیغات از روش بازاریابی موتورهای جستجو یا سئو استفاده کنند به هرحال تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین یکی از ابزارهای است که در صورت وجود سرمایه ی لازم می تواند فاصله کسب و کاراینترنتی با مشتریان را کاهش دهد و به توسعه برنامه های بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین کمک کند انواع تبلیغات اینترنتی مختلفی وجود دارد که مدیران کسب و کار آنلاین می توانند از آنها در جهت توسعه کسب و کار آنلاین خود استفاده کنند در ادامه تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) در بازاریابی اینترنتی را مورد بررسی قرار می دهیم و با انواع تبلیغات اینترنتی و نقش تبلیغات در کسب و کار اینترنتی آشنا می شویم.



تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین (internet advertising) در بازاریابی اینترنتی
تعریف تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین (internet advertising)  در wikipedia

تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) در بازاریابی اینترنتی تبلیغات آنلاین به معنای ترفیع و ارتقای محصولات و خدمات بااستفاده از وب است .ازآنجایی که بیشتر مردم در دنیا بدنبال اطلاعات و اخبار هستند، تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) روز بروز اهمیت بیشتری پیدا می کند.تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising)  یک راه ساده و موثر برای تبلیغ کردن است و خیلی سریع سهم خود را از بازار نسبت به سایر اشکال سنتی چاپی و تبلیغات رسانه ای بدست می آورد .
تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین (internet advertising) در بازاریابی اینترنتی
تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین (internet advertising) در بازاریابی اینترنتی

با استفاده از کلید واژه ها کاربران قادر بودند تا جستجوی خود را برای یک محصول یا خدمت خاص بهبود بخشند.تبلیغ کنندگان این کلید واژه ها را پیشنهاد می دهند و موتورهای جستجو آنها را با انواع تجارت وکسب و کارهایی که مرتبط با این کلمات هستند، ادغام می کنند و این یک تجربه مثبت برای کاربرانی خواهد بود که از جستجو میان هزاران لیست نتیجه ای نگرفته اند، کسب و کارها نیز از این مسئله سود می برند چرا که افرادی که می خواهند محصولات یا خدماتشان را خریداری کنند مستقیما به سایت آنها هدایت خواهند شد و میزان برگشت سرمایه را افزایش می دهند.تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) می تواند از یک جنبه مثبت و قانونی باشد و از یک جنبه دیگر تجاوز به حریم شخصی افراد باشد . بر تبلیغات غیر قانونی ،spamming حاکم است. www.wikipedia.com.

تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) ازدهه گذشته بعنوان یک جایگزین مقرون بصرفه تبلیغات آفلاین و بعنوان یک کانال بسیار قوی بازاریابی مطرح شده است.طبق تحقیقات IAB(Interactive Advertising bureau) در حال حاضر 9 شکل تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) وجود دارد که از آن میان بهینه سازی موتورهای جستجو (Search engine optimization) و جستجو بر مبنای کلمات (Keyword search) بطور قابل توجهی رشد کرده و تبدیل به یکی ازبا نفوذترین روش ها و اشکال تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) شده و در حقیقت به جنگ شرکت های بر سر رتبه بندی صفحات وب سایت خود و کسب رتبه بالاتر ، دامن زده است.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت چیست ؟ سئو چگونه به کسب و کار اینترنتی کمک می کند

در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) نرخ بازگشت سرمایه ROI اهمیت بسیاری داشته و بر اساس branding یا ایجاد یک تصویر ذهنی مطلوب از محصولات استوار است نه میزان کلیک یا ترافیک. بسیاری از شرکتها ازپایین بودن نرخ Conversion یا نرخ تبدیل در تبلیغات اینترنتی خود راضی نیستند. وب سایت های این شرکت ها همانند یک فروشگاه است و تبلیغاتشان همانند ویترین فروشگاه است که می تواند مشتریان را جذب کند اما آن چیزی که در فروشگاه وجود دارد، روی تصمیم مردم برای خرید اثرگذار خواهد بود نه ویتیرن فروشگاه و بسیاری از ویزیتورها به راحتی پس از مدت کوتاهی وب سایت را ترک می کننداگر متوجه شوند که چیز چندان جالب توجهی در آن سایت برای آنها وجود ندارد.
اهداف تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین (internet advertising) در بازاریابی اینترنتی

افزایش ترافیک به وب سایت از جنبه های تبلیغات اینترنتی است ، هر فعالیت موفق بازاریابی اینترنتی باید اهدافی چون افزایش آگاهی ازبرند، ارتقای تجربه مشتری ، افزایش آگاهی ازمحصول و رضایت مشتری را دنبال کنند.بکارگیری همه این هدف ها سرانجام منجر به افزایش فروش ، در حالت online و offline خواهد شد. تبلیغات چه آنلاین و چه آفلاین ،چندین هدف ذیل را دنبال می کنند.

    ایجاد تقاضا در مشتریان
    افزایش ترافیک به وب سایت
    ایجاد آگاهی ازبرند(Brand Awarness)
    پاسخگویی به این تقاضاها با ارائه آگاهی و دانش کافی به مشتری از توانمندی های شرکت خود.

که در نهایت همه این ها سبب افزایش فروش می گردد.تبلیغات بر اساس اصل ساده عرضه و تقاضا در اقتصاد قرار دارد.تبلیغ کنندگان بدنبال تحریک وبرانگیختن نیازهای مصرف کنندگان و سپس ارضای آن نیازها می باشند (در حقیقت تقاضا را ایجاد می کنند و سپس به آن پاسخ می دهند).
تبلیغات اینترنتی ایجاد آگاهی ازبرند (Brand Awarness)

در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising)  آگاه ساختن افراد از برند یا محصول شما یک هدف بلند مدت است .اگر مشتری شما را بشناسد ، اولین گام را جهت کسب اعتماد او برداشته اید و حمایت مشتریان را نیز طلب نموده اید. ایجاد آگاهی از برند ، یک نقطه حساس و کلیدی در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) بوده و بعنوان یک کانال ایده آل جهت ترفیع محسوب می شود.
ایجاد تقاضا در مشتریان

در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) ایجاد آگاهی از محصول و برند در ایجاد تقاضا نقش دارد. تبلیغات نیازمند متقاعد کردن مشتریان درباره آن چیزی است که باید بدانند و اینکه چرا باید به این آگاهی برسند و این آگاهی سبب ایجاد تقاضا خواهد شد. شما اگر درباره چیزی اطلاعاتی نداشته باشید قطعا نمی توانید آن چیز را هم خواسته باشید.تبلیغات آنلاین مدرن می تواند یک راه فوق العاده برای مراودات میان علاقه مندان  محصول شما بوده و به برانگیختن و تحریک تقاضاها کمک کند. پاسخگویی به این تقاضاها با ارائه آگاهی و دانش کافی به مشتری از توانمندی های شرکت خود هنگامی که مصرف کننده خواسته ای دارد باید از توانایی شما در رفع این خواسته خود اطمینان پیدا کند.اگر ایجاد و تقویت برند شما در بازار تاکنون توانسته اثربخش باشد و موفق عمل کند قطعا مشتریان نیز تاکنون از وجود آن آگاه شده اند ضمن اینکه باید این آگاهی را هم بدهید که چطور قادرید نیاز آنها را رفع کنید.
ایجاد ترافیک و فروش

در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) اگر فعالیتهای تبلیغاتی شما نتواند به ایجاد ترافیک در سایت شما کمک کند ، بکارگیری آن امتیازی هم برای شما نخواهد داشت .کل روش های بازاریابی آنلاین در نهایت سبب ایجاد ترافیک در سایت کسب و کار اینترنتی شما در بلند مدت خواهد شد.  تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) می تواند یک مشتری بالقوه را به یک مشتری واقعی در همان زمان یا بعد از آن تبدیل کند.ضمن اینکه قادر خواهید بود میزان اثربخشی عملکرد خود را در این زمینه بررسی کنید.
تبلیغات آنلاین و بازارهای هدف

در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising)  می تواند بطور مستقیم بازارهای مورد نظر خود را ازطریق ابزارهای ذیل هدف قرار دهد.

    بر اساس جغرافیا (Geo-targeting) تبلیغات آنلاین توانایی تمرکز روی بازارهای هدف را بر اساس کشور یا استان یا شهر یا حتی آدرس IP دارد.
    شکل نرم افزار جستجو (Browser) بازاریابان می توانند ازطریق شبکه ها و نوع browser بر بازار هدف خود تمرکز کنند مثل بروزر IE .
    شکل اتصال (connection type) کاربران بر اساس اتصال تلفنی یا شبکه Broad band می توانند تقسیم بندی شوند.
    زمان و روز (Time & Day) گزینش کاربر بر اساس زمانهایی از روز و روزهایی از هفته که البته این به اهداف کلاینت ازاین فعالیت ها یا خود محصول بستگی دارد .Capping محدود کردن تعداد دفعاتی که یک کاربر یک تبلیغ خاص را مشاهده می کند.

چالش در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising)

از دیدگاه بسیاری از مشتریان اکثر وب سایت ها خسته کننده هستند . صفحات پر از متن plain text و تصاویر استاتیک شکل جالبی برای ارتباط برقرار کردن نیستند گرچه وب آخرین کانال بازاریابی است توانایی آن در اثر گذاری بر مخاطبان محدود شده است . استفاده از تکنیک های تبلیغات سنتی نیز بیشتر از این مثمر ثمر نخواهد بود.مصرف کنندگان امروزی انتظارات مختلفی از آنچه که می خواهند روی وب ببینند دارند. در جامعه ای که از نظر نقدینگی وضعیت مطلوب و از نظر زمانی محدودیت دارد ، سهولت و راحتی ارزش خاصی دارد. مشتریان آنلاین نیز در رابطه با محتویات مورد نظرشان به حالت گزینشی عمل می کنند و اگرچیزی به نظرشان جذاب یا سرگرم کننده نیاید، سریع آن را رها می کنند.
انواع روش های تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising)
7 مدل مهم تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین  (IAB (Interactive Advertising bureau شامل موارد ذیل است :

    تبلیغات آزاد (Classified)
    ریچ مدیا (rich Media)
    پست الکترونیک(email)
    ارجاعات (Referral)
    اسپانسر بودن(Sponsorship)
    تبلیغات بنر(banner advertising)
    جستجو برمبنای کیورد (Keywords search)

(تقسیم بندی روش های تبلیغاتی که توسط این سازمان صورت گرفته است مرجع استفاده بسیاری از اندیشمندان در حوزه بازاریابی اینترنتی بوده و سایت آن www.iab.net بدلیل ارائه استانداردهای جهانی تبلیغات و گزارشات آماری ارزشمند بازدیدکنندگان بسیاری دارد.)

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ چیست؟

سرچ کلمات (Keyword Search)

مشهورترین شکل تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) درسال 2003 این روش بوده است که تحت عنوان paid listing هم خوانده می شود .این روش بعنوان یکی از منابع درآمدی اصلی برای سایت هایی چون یاهو و MSN و lycos و Google ، بیشتر ناشی ازنیازهای جدید مصرف کنندگان و مبلغان و سایت های محتوایی بوده است سایت های جستجو نقطه شروع کاربران اینترنت است. 30 تا 40% جستجوها به انگیزه های تجاری انجام می شود.بیشترسایت همچون  Google Adwords این روش را بر اساس pay per click قیمت گذاری می کنند. دراین روش درست زمانی که کاربر نیاز دارد،اطلاعات تجاری مربوطه ارائه می شود. بنابراین از دید کاربران چندان ناخوانده و مزاحم نیست. متاسفانه تحقیقات اندکی درباره اثربخشی این شکل تبلیغات اینترنی در دسترس است. در این روش PPCجایگاه خاصی دارد.
تبلیغات گوگل -google-adwords-تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising)
تبلیغات گوگل -google-adwords-تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising)
تبلیغات بنر (Banner ads)

در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) تبلیغات بنر یک تصویر گرافیکی یا انیمنشنی است که روی یک سایت یا در یک ایمیل HTML نمایش داده می شود.تبلیغات بنر درتعدادی سایزهای استاندارد که توسط IAB تعریف شده اند ارائه می گردد.اما از اواسط دهه 90 تا اواخر آن بیشتربطور مستطیل شکل و در قالب فایل GIF با اندازه های60*468 پیکسل بوده اند. از آن موقع تا کنون اشکال و اندازه های این بنرها تغییراتی داشته است. این روش تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین display ad هم خوانده می شود.  IAB در سال 1996 هشت سایز مختلف را برای بنرها و در سال 2001 این رقم را به چهارده مورد رساند.

Briggs & Hollis در سال 97 مطالعاتی را پیرامون تبلیغات بنر انجام دادند و ازیک سیستم اختصاصی برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات استفاده کردند و دریافتند که بدون حتی کلیک روی بنرها ، تبلیغات بنر میزان آگاهی ویزیتورها را افزایش داده و در پذیرش برند و تغییرات رفتاری که نسبت به تکنولوژی و پوشاک صورت می گیرد اثر مثبت داشته است.یافته های این دو نفر نقش دوبعدی تبلیغات بنر را در ایجاد تصویر ذهنی از محصول و پاسخگویی مستقیم به ویزیتورها تایید می کند. مطالعات بیشتری هم در رابطه با اندازه ، انیمنشن و مشوق ها و احساسی که در تبلیغات بنر وجود دارد انجام شده است.

Xie Donthu و Lohtia و Osmonbekov درسال 2004، 8.098 تبلیغ بنر را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که نرخ کلیک درون این برندها تحت تاثیر عوامل تشویق آمیز قرار می گیرد و اثرات این مشوق ها با احساس مثبتی که از تبلیغات بنر ناشی می شود ارتقا می یابد.

اولین بنر در سال 1994 در Hotwiredweb منتشرشد این بنرمشهور دارای متن هم بود .در بنرهای ابتدایی نرخ کلیک بسیار پایین و معادل 10% بود اما امروزه نرخ CTR بین 0.3 تا 0.1 % و حتی پایین تر است چرا که بنر ها به بلوغ خود رسیده اند. پس از آن بازاریابان از فلش استفاده کردند و این مسئله آنها را قادر ساخت تا تبلیغات جذابی بسازند و لذا نرخ CTR افزایش یافت. متوسط CTR برای تبلیغات بنر معادل 0.2% است یعنی بطور متوسط یک بنر باید 500 مرتبه نمایش داده شود.این روش قبلا مشهورترین شکل تبلیغات بوده است . تبلیغات بنر برای فروشگاههای آنلاین و سایتهای شبیه آن که سود بالا و نرخ ویزیتورهای زیادی دارند مفید است.
دوگروه تبلیغات بنر در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising) وجود دارد
Free banner exchange و Paid banner advertising

سایتی که تبلیغات بنر را نمایش می دهد تنها تضمین می کند که بنر شما توسط ویزیتورها مشاهده می شود ولی نمی توانند ضمانت کند که کسی آن تبلیغ را مطالعه کند یا روی آن کلیک کرده و وارد سایت شما شود مگر اینکه شما تبلیغ بنری را ایجاد کنید که اثربخش بوده و سبب تحریک ویزیتورها برای دیدن سایت شما شود و این زمانی امکان پذیر است که اطلاعات یا محصولات ارزشمندی را پیشنهاد دهید یا بنر شما از نظر انیمنشنی به حد کافی جذاب باشد تا افراد تشویق به کلیک روی آن شوند.متوسط CTR برای بیشتر وبسایت ها به سختی بین 2 تا 5% خواهد رسید.
تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین در Free banner exchange

هنگامی که شما سایتی را مرتبط با سایت خود پیدا می کنید می توانید به وب مستر ایمیل بزنید و مودبانه تقاضا کنید که آیا تمایلی برای معاوضه بنر ها را دارد. حتی برخی سرویس های رایگان هستند که به شما امکان معاوضه لینک ها را میان سایت خود و سایر وب سایت ها با محتویات مشابه خواهد داد .
تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین در Paid banner advertising

استفاده ازسایت های با ترافیک بالا یا سایت هایی که مخاطبان خاصی دارد اگر شما بخواهید بنر خود را در سایت پراترافیک  قرار دهید ، باید هزینه ای را برای آن پرداخت کنید. با این روش تبلیغاتی شما مخاطبان زیادی دریافت می کنید اما مخاطبان هدف شما نیستند. برای اینکه بتوانید مخاطبان هدفمندی را جذب کنید باید در سایت های هدفمند که تا حدودی با زمینه ی فعالیت شما همخوانی دارند تبلیغ کنید.
چند نکته مهم در تبلیغات بنر

دنیای اینترنت تبلیغات بنر را تبدیل به یک مدل مشهور و گسترده تبلیغاتی نموده است .خصوصا که همه وب سایت ها یک یا چند شکل تبلیغات بنر را در خود جای داده اند، گرچه تصور می شود که اثربخشی بنر در اینترنت کاهش پیدا کرده است .مردم زمان زیادی ندارند اطمینان حاصل کنید که در تبلیغات بنر از یک فایل کوچک استفاده می شود چرا که استفاده از یک فایل Gif یا JPG بزرگ زمان اندکی برای لود شدن نیاز دارد و در این میان بازدیدکنندگان یا صفحه را ترک می کند یا scroll می کند تا بقیه صفحه را مشاهده کند.
تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین , ایمیل مارکتینگ
تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین , ایمیل مارکتینگ

اگر بنر شما قابل مشاهده نباشد مسلما آنها روی بنر شما کلیک نخواهد کرد.بنابراین اندازه بنر خود را به 10 تا 15 کیلو بایت محدود کنید گرچه کار مشکلی است ولی راه های هم برای حل آن وجود دارد مثلا می توانید روی بنر خود از عبارتهای Call to action استفاده کنید. همانند Sign up  Click here و غیره و شما کاربران را تشویق می کنید تا روی بنر شما کلیک کنند. در حقیقت بسیاری از مردم ممکن است احساس کنند بنر قابل کلیک شدن نیست لذا باید با این عبارات به آنها این مسئله را یادآوری کنید. مردم اغلب با وجود عناصر متحرک روی یک بنر جذب می شوند و میتوان این کار را با یک انیمنشن کوچک انجام داد.

هنگام طراحی بنر از رنگهای زرد آبی و سبز استفاده کنید چون نسبت به سیاه و سفید CTR بالاتری دارند. از رنگ قرمز کم تر استفاده کنید.

در ساده ترین وضعیت یک تبلیغ بنر یک تصویر هایپرلینک شده است .این تصویر دارای پیام است و وجود هایپرلینک ویزیتورها را به landing page تبلیغ کننده هدایت می کند. البته بنر می توانید تنها تصویر نباشد در این شکل از تبلیغات متن هم بکار می رود مثل click herer که شما را تشویق به رفتن به homepage تبلیغ کننده می کند. بنر می تواند دارای سایر اشکال rich Media مثل انیمنشن و صدا هم  باشد و استفاده از فلش این نوع تبلیغ را به سطوح بسیار بالاتری هدایت کرده است.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: بازاریابی اینترنتی چیست؟

تبلیغات طبقه بندی شده(نیازمندی ها) (Classified ads)

در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین (internet advertising)  تبلیغات رده بندی شده (Classified ads)دقیقا در دنیای آنلاین شبیه دنیای آفلاین است .اما بزرگترین تفاوت آن فضایی است که شما باید تبلیغ خود را در آن قرار دهید. در انتشارات آفلاین شما بطور نرمال از حروف اختصاری استفاده می کنید و فضایی معادل 16 تا 24 کلمه در اختیار دارید. در تبلیغات آنلاین ، دایرکتوری های کلاس بندی شده بطور نرمال فضای بیشتری به تبلیغ کننده خواهند داد، اغلب معادل یک جفت پاراگراف های کوتاه که جزء سرویس های رایگان است.در سرویس classified فضایی که تخصیص پیدا می کند می تواند در حد یک صفحه کامل باشد .سالها قبل تبلیغات Classified آنلاین ، یکی از ابزارهای بسیار مشهور ایجاد ترافیک رایگان به وب سایت ها بود اما در اواخر دهه 90 این شهرت کاهش پیدا کرد .
اسپانسر (sponsor ship)

در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین، Sponsorship به زمانی اطلاق می شود که تبلیغ کننده نام خود را به اطلاعات یا حوادث یا مواردی که جایگاه برند او را تقویت می کند، مرتبط می نماید.در حالت آفلاین می توانید فعالیتهای خیرخواهانه را برای موسسات غیرانتفاعی در نظر بگیرید. ضمن اینکه در شکل سنتی ، اسپانسر بودن بیشتر درباره برندینگ است نه فروش سریع و فوری کالا. اما در دنیای آنلاین ما شاهد اسپانسر بودن درباره فعالیتهای تجاری و کنفرانسها یا پورتال ها هستیم.

Sponsorship یک راه مناسب تبلیغاتی است بدون اینکه نیاز به بودجه چندانی داشته باشید. Sponsorship بوسیله تبلیغ کنندگانی انجام می شود که مبالغی را جهت لینک کردن خود با رویدادها و حوادث ورزشی و حمایت از اعمال خیرخواهانه و مسایل تجاری .. پرداخت می کنند . همه این موارد میتواند به شکل آنلاین انجام شود مثلا اسپانسر حوادث ورزشی یا فوتبال شدن که هم روی وب سایت خود و هم جایی که این رویداد نمایش داده و معرفی می شود ، در معرض دید همگان قرار می گیرد. نکته مهم این است که درگیر شدن با حوادث ورزشی که طرفداران بسیاری دارد سبب می شود که مردم بسیاری یا با خود شرکت یا وب سایتی که این رویداد را ارائه می دهد مرتبط شده و این مسئله سبب رشد آن پیوستگی و ارتباط خواهد شد.

مثلا کوکاکولا اسپانسر مسابقات فوتبال Championship در انگلیس شد و هنگامی که طرفداران Championship در حال جستجو درباره این موضوع بودند نام کوکاکولا در اولویت قرار می گرفت.مشکل اسپانسر بودن در دنیای آنلاین این است که این ارتباط و پیوستگی ضعیف تر شده و به سختی کنترل می شود.
تبلیغات(Rich media)

در تبلیغات اینترنتی یا تبلیغاتی آنلاین Rich media  بر بخش تبلیغات آنلاین حاکم است و با استفاده از Adobe flash از انواع رنگها ، شبیه سازی ، لایوت صفحات و صدا، انیمنشن و ویدیو و سایر عناصر مثل زبان های برنامه نویسی استفاده می کند تا توجه خوانندگان را به خود جلب کند.برخی کاربران این نوع تبلیغات را ناخوانده و مضر می دانند.چرا که سبب می شود حواس آنها از محتویاتی که در صفحه بدنبالش هستند، پرت شود. این روش تاثیرات و نتایج بسیاری بر نرخ پاسخگویی کاربران دارد.
ارجاعات (Referral)

در این روش تبلیغ کنندگان برای دریافت استعلام های خرید یا عملیاتی که بنحوی در جهت خرید توسط مشتری در سایت انتشار دهنده تبلیغات انجام شود، هزینه هایی را پرداخت می کند. (Mary Wolfinbarger) در حقیقت مکانی روی یک سایت دیگر است که ازآن طریق یک کاربر می تواند به یک صفحه وب خاص دسترسی داشته باشد.
تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

بازاریابی پست الکترونیک یا بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) عبارت است از رسیدن به مشتریان و یا مشترکان که تصمیم گرفته اند آدرس ایمیل خود را با شما به اشتراک بگذارند. شما پس از دستیابی به آدرس ایمیل آنها با اجازه خود آنها می توانید انواع ایمیل های تبلیعاتی را برای آنها ارسال کنید و کسب و کار خودتان را ترویج کنید کل فرآیند به طور مداوم با هدف افزایش مشترکین خبرنامه ایمیلی تکرار می شود.بازاریابی پست الکترونیک یا بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یکی از موثر ترین روش های بازاریابی است به این دلیل که یک فرد که تصمیم می گیرد ایمیل خود را با شما به اشتراک بگذارد نشان می دهد که او به کسب و کار اینترنتی شما علاقه مند است یا به محتوای ارائه شده توسط شما علاقه مند شده ا ست.

  • وحید وحیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی