کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی



کسب درآمد از اینترنت یا کسب درآمد در خانه هر چند این روز ها یک موضوع ساده به نظر می رسد، اما واقعا پول درآوردن از اینترنت به همین راحتی ها نیست.
راه اندازی هر کاری مخصوصا کسب و کار اینترنتی نیازمند این است که شما در یک چارچوب مشخص و منطقی با در نظر گرفتن جزئیات پیش بروید.
شما در شروع کسب و کار اینترنتی خود از همین ابتدای کار نیازمند ترسیم یک چشم انداز (هدف بلند مدت) هستید که درآن یک هدف مطلوبی را برای خود مشخص کنید. دقت کنید حتی اگر این چشم انداز شما بلند پرواز هم باشد مشکلی نیست.
سپس آن هدف کلان درکسب درآمد از اینترنت را به واحد های خرد و کوچک تقسیم کنید و برای هر کدام از این واجد های کوچک برنامه ریزی مناسب انجام دهید و استراتژی دستیابی به آن را مشخص کنید به طوری که در نهایت با انجام برنامه ریزی های کوچک به هدف کلان خود برسید.
اما صرفا کسب درآمد در خانه و کسب درآمد از اینترنت به همین موارد خلاصه نمی شود.

همانطور که گفته شد شما باید برای هر کدام از این مراحل یک استراتژی مناسب و منطقی را به کار ببرید استراتژی که دارای نوآوری و وجه تمایز با سبک کاری رقبای شما باشد و بتواند شما را در سریعترین زمان به بهترین نتیجه برساند.
برای همین اگر شما میخواهید یک شبه ره صد ساله بروید یا اینکه در مدت کوتاهی قصد موفق شدن دارید نباید داشتن وجه تمایز با رقبا را فراموش کنید!
کسب درآمد از اینترنت

یکی از راه هایی که به وسیله انجام آن می توانید به استراتژی خوبی دست پیدا کنید این است که با صرف زمان متوجه شوید که رقیب شما با صرف زمان و هزینه، در چه زمینه ای ضعیف عمل کرده است؟ نقطه ضعف را پیدا کنید و آن را به نقطه قوت خود تبدیل کنید.
شما در این مرحله باید از ذهن خلاق تان کمک بگیرید، یعنی با انجام مجموعه اقدامات هوشمندانه به موقع ، کار هایی انجام دهید که حتی به ذهن رقیب تان هم نمیرسد و همانطور که گفته شد مرحله ای که رقیب شما دست کم گرفته را به نحو احسن انجام دهید. قطعا این موضوع باعث درخشیدن شما و موفقیت در زمان کمتری خواهد شد.
مراحل کسب درآمد از اینترنت

مراحل کسب درآمد از اینترنت کاملا مشخص و ثابت هستند، یعنی شما اگر میخواهید حتی درخانه از اینترنت پول در بیاورید خواسته یا ناخواسته باید مراحلی کمه در ادامه به آن میپردازیم را به ترتیب انجام دهید.
اما مهمتر از خود مراحل نحوه ی اجرای آن ها است. شما باید روش هایی را برای اجرای این مراحل به کار ببرید که در زمان سریعتر و با هزینه کمتر به نتیجه مطلوب برسید.
۱- دقیقا می خواهید چه کاری انجام دهید؟

در این مرحله باید هدف اصلی تان را مشخص کنید، که خود دو حالت را شامل می شود.
۱- داشتن ایده جدید
شما ممکن است برای راه اندای کسب و کار اینترنتی خود یک ایده جدید داشته باشید. مثل سایت های اسنپ، تخفیفان، و…
بزرگترین ایراد کسب و کار های اینترنتی مبتنی بر ایده این است که نیازمند هزینه بالا برای پیاده سازی هستند و همینطور خطر کپی از ایده شما توسط استارت آپ ها وجود دارد. و یک نکته دیگر هم این است که متاسفانه خیلی کسب و کار های ایده محور به دلیل نداشتن روحیه تیمی مطلوب در اجرای ایده شکست می خورند.
۲- ایده تکراری
اگر ایده شما جدید نیست، یعنی قبلا کسب و کار های اینترنتی وجود داشته اند که با همین ایده کارشان را شروع کرده اند مثل دیجی کالا (دقت کنید دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی معمولی بود، چه قبل تر و چه زمانی که کارشان را شروع کردند فروشگاه های اینترنتی دیگری وجود داشتند.)
در این حالت شما بدون ریسکی که یک ایده جدید برای شما دارد می توانید کارتان را شروع کنید. اما این روز ها کسب و کار های اینترنتی با عناوین مشابه مثل فروشگاه اینترنتی آنقدر اشباع شده اند که شما برای مشاهده نتیجه اولیه معمولا نیازمند زمان بیشتر از یکسال هستید. و یکی از راه هایی که برای دریافت نتیجه بهتر در زمان کمتر به شما کمک می کند داشتن وجه تمایز با دیگر کسب و کار های مشابه است.
یکی از اقدامات مهم کسب درآمد از اینترنت در این مرحله ارائه یک طرح توجیهی است که به وسیله آن بتوانید افراد غیره مثل سرمایه گذار را نسبت به سود ده بودن کسب و کارتان توجیه کنید. بنابراین باید در این مرحله توجه زیادی به تمام جزئیات کار داشته باشید.
حتما مطالعه کنید :  سئو چیست؟ چگونه تحول ایجاد می کند؟ روش ها + درآمد
۲- داشتن هدف و تقسیم آن به گام های کوچک قابل دستیابی

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد حتما شما نیازمند تعیین هدف و چشم انداز برای کسب و کار اینترنتی تان هستید. و شما باید هدف بزرگ خود را به بخش های کوچک قابل دستیابی تقسیم کنید و برای هر بخش کوچک برنامه جامع بریزید که در نهایت با انجام دادن هدف های کوچک به هدف بزرگ تان برسید. قطعا این سبک خیلی بهتر است تا اینکه به امید موفقیت در تاریکی تیر اندازی کنید!
۳- پیاده سازی پروژه به صورت استراتژی محور

شاید به جرات بتوان گفت مهمترین مرحله کسب در آمد از اینترنت موضوع بسیار مهم پیاده سازی است، که اگر شما در مرحله پیاده سازی کسب و کار اینترنتی خود دچار اشتباه شوید قطعا ضرر های جبران ناپذیری برای کار شما به وجود می آورد.
همیشه به یاد داشته باشید : خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج
۴- شناسایی بازار هدف همراه با تبلیغات و بازاریابی استراتژی محور

داشتن استراتژی در موضوع کسب و کار اینترنتی بسیار مهم و یکی از الزامات کار است. تبلیغات استراتژی محور باعث می شود شما در یک ساختار کاملا مشخص مسیر پیشرفت سایت تان را طی کنید و در مدت زمان خیلی زودتر از رقیب تان به نتیجه مطلب خود برسید.
داشتن استراتژی در کلیه مراحل کارتان را جدی بگیرید و زمان زیادی را برای تدوین یک استراتژی موفق بگذارید.
۵- بازخور

بعد از اینکه تبلیغات یک یا چند جانبه خود را شروع کردید و مدت زمان مشخصی از شروع تبلیغات سپری شد، حال نوبت این رسیده است که شما و تیم تان یک برآورد منطقی داشته باشید از اینکه :
– پربازده ترین ابزار های تبلیغاتی شما کدام بودند؟
– در زمان تبلیغات، واقعیت تا چه حد به تصورات شما نزدیک بود؟
– آیا استراتژی های شما کاملا صحیح بوده اند یا احساس می کنید باید در آن ها تغییر ایجاد کنید؟
۵- جمع بندی

در این مرحله شما دارای یک کسب و کار اینترنتی هستید، بازار هدف تان را می شناسید، استراتژی های صحیحی را برای کارتان دارید و از الآن تا حداقل یک سال آینده برای کسب و کار تان برنامه ریزی کردید.
ضمنا فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی شما در طی کار نباید انگیزه خود را از دست بدهید، زیرا کسب و کار اینترنتی مثل هر کار دیگری برای نتیجه دادن نیازمند زمان و پیشروی به صورت مرحله به مرحله است. شما ممکن است در هر مرحله بارها شکست بخورید و چند سال زمان بگذارید اما به یاد داشته باشید اگر با تمام سختی ها بجنگید در نهایت شما یک فرد موفق خواهید بود که دارای تجربیات بسیار ارزشمند است.

  • وحید وحیدی

نظرات  (۱)

خیلی نکته ها جالب بودن.
وقت کردی بهم سر بزن.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی