کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی


شما در محیط کسب و کار اینترنتی برای تحقق بخشیدن به هدف تان یعنی بازاریابی اینترنتی (فروش از طریق اینترنت) ابزار های زیادی در اختیار دارید که هرکدام از این ابزار ها به نوبه ی خود دارای میزان بازدهی متفاوتی هستند و در حال حاضر به جرات می توان گفت تقریبا کسب و کار اینترنتی موفقی وجود ندارد که از روش های مطرح شده در این مقاله برای کسب و کار خود استفاده نکند.
قطعا نیازی نیست که بگویم امروزه در دنیا ما خیلی بیشتر از گذشته کسب و کار های سنتی را رها می کنیم و به سمت کسب و کار های اینترنتی رو می آوریم، به طوری که حتی خیلی از افراد برای ابتدایی ترین نیاز های فیزیولوژیکی خود (که شامل غذا، لباس، و…) می شود دست به دامان اینترنت می شوند قائدتا همین مفهوم کافی است که ما به اهمیت کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی پی ببریم. و از این رو است که استفاده از کسب و کار های اینترنتی روز به روز در زندگی ما جدی می شود.
اما در حال حاضر اگر شما کسب و کار اینترنتی ندارید توصیه می کنم حتما مقاله کلید راه اندازی کسب و کار اینترنتی در سال ۱۳۹۷ را مطالعه کنید و اگر در حال حاضر دارای وب سایت هستید با مطالعه و بکارگیری نکات زیر در کسب و کار اینترنتی خود قطعا می توانید نتیجه های فوق العاده ای را کسب کنید.

انواع روش های بازاریابی اینترنتی
۱- سئو

یعنی اینکه شما یک کلمه را در سایت هایی مثل گوگل جستجو می کنید و گوگل از بین چند هزار وب سایت ، وب سایت شما را برای مخاطب بالا می آورد که به این فرآیند سئو می گویند.
خیلی راجب مزایای سئو صحبت کرده ایم ولی فقط این نکته را بدانید اگر سایت شما در کلمات کلیدی هدف تان سئو شود نه تنها نیاز به هزینه زیادی نیست بلکه برای کسب و کار های نه خیلی بزرگ شرایط طوری می شود که آنقدر تعداد مشتری هایشان بالا می رود که دیگر نیازی ندارند به آن صورت از دیگر جنبه های بازاریابی اینترنتی و سنتی استفاده کنند. اما متاسفانه مردم به این قضیه واقف نیستند و هنوز خیلی از کسب و کار ها به دنبال پخش تراکت و بنر زدن در سطح شهر و … هستند.
۲- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی روشی است که مخاطبان با ارسال ایمیل از طرف شما هدف قرار می گیرند و به جرات می توان گفت جز پربازده ترین روش های بازاریابی است و مزایای واقعا زیادی برای کسب و کارتان به همراه دارد در عین حال که تقریبا به سرمایه خاصی نیاز ندارد از جمله اینکه : امکان شخصی سازی ایمیل ها، فیلتر مخاطبان در دسته های خاص، زمان و انرژی واقعا کم، و…
۳- تبلیغات های دیداری

یک روش است که در آن عکس ثابت، بنر، یا متن تبلیغاتی خود را داخل وب سایت های دیگر که از نظر موضوع فعالیت به شما شبیه هستند می گذارید.
به نظر شخصی من درصد بازدهی این کار دیگر مثل گذشته جوابگو نیست و یا حداقل مخاطب پذیری این چنین روش هایی دیگر فرق کرده است. امروزه فقط بعضی از کسب و کار ها که یک خدمات خاص و ویژه ای را برای مدت زمان محدود ارائه می کنند بیشترین بازخور را از تبلیغات بنری داخل سایت های دیگر دارند مثلا یک مدل از ماشین رنو که قیمت آن در حالت عادی ۸۳ میلیون تومان است یک شرکت وارد کرده و با قیمت ۷۹ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه می فروشد. یا به عنوان یک مثال دیگر فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد که برای خانم های خانه دار در عرض ۳ ساعت هر نوع مواد غذایی را که بخواهند به درب منزل میاورد.
حتما مطالعه کنید :  کلید راه اندازی کسب و کار اینترنتی در سال 97 + شروع از صفر
همانطور که گفته شد عمر روش های قدیمی تبلیغات اینترنتی مثل بنر زدن در سایت های دیگر، برای خیلی از کسب و کار ها تمام شده است.

شما ناچار هستید که از روش های نوین استفاده کنید
بازاریابی محتوایی

خیلی ها بازاریابی محتوایی یا همان کانتنت مارکتینگ (و ویدیو مارکتینگ) را جزء دسته بازاریابی درون گرا می دانند.
اما بازاریابی محتوایی این روز ها آنقدر توسعه یافته است که خود یه شاخصه مهم در بازاریابی اینترنت به حساب می آید به طوریکه چشم پوشی از آن امکان ناپذیر است.
شما در این روش با استفاده از یک محتوای رایگان یک سری اطلاعات مفید و به درد بخور را به مخاطب تحویل می دهید. اما پشت این قضیه چیست؟
مطلبی که شما نوشته اید یک مطلب هدفمند است که در ظاهر اطلاعات مورد نیاز را به مخاطلب می رساند اما در پشت صحنه محصول خدمات یا حداقل برند شما را تبلیغ می کند و این روش بسیار بازدهی خوبی دارد به طوریکه در حال حاضر خیلی از بلاگر های بین المللی و حتی در سطح کشور ما افرادی که تعدادشان کم نیست از این روش سود های ماهیانه چند صد میلیون تومانی دارند.
بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا همان سوشال مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است که در آن از طریق رسانه های اجتماعی مثل فیس بوک، تویتر، تلگرام، اینستاگرام، گوگل پلاس، و… نسبت به معرفی هوشمندانه و هدفمند محصولات و خدمات شما اقدام می شود و این روش هم بازخور خوبی دارد مخصوصا شبکه مجازی اینستاگرام که خود باعث درآمد زایی خیلی زیادی برای افرادی که اصطلاحاً ماهی گیری بلند شده است. یعنی افرادی که بلند چگونه با بکارگیری و تلفیق متد های مختلف بازاریابی و روانشناسی محصول را به بهترین شکل ممکن به مخاطلب معرفی کنند.

  • وحید وحیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی