کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی



به عنوان ساده ترین تعریفی که بخواهیم از برند سازی مطرح کنیم، می توان گفت : برند سازی عبارت است از تغییر ذهنیت مردم نسبت به خود، که در نتیجه شما صاحب مشتریان وفادار شوید.
و برای اینکه مطلب برای شما راحت تر جا بیوفتد می توان به همان لیوان ها، بروشور، رنگ سازمانی و لوگو اشاره کرد که بعضی از ابزار های برند سازی هستند. تاکید می کنم اینها برخی از ابزار های برند سازی هستند نه کل برندینگ.
یکی از بحث های داغی که در مورد کسب و کار اینترنتی هم صدق می کند همین برند سازی است، چون شما با تبدیل بازدید کننده به مشتری وفادار قطعا موفقیت خودتان را در این زمینه تضمین کرده اید.
اما بیایید یه مقدار منطقی تر به این قضیه نگاه کنیم اگر پول باشد هر کسی می تواند یک برند سازی درجه یک برای کسب و کار خودش انجام دهد، اما هنر واقعی این است که با بهره گیری از منابع و ظرفیت های موجود مجموعه اقداماتی را انجام دهیم که به واسطه ی آنها در برندینگ موفق شویم.

همینطور لازم به ذکر است که پروسه برند سازی قطعا مستلزم به کار گیری راه تفکر خلاق و تفکر محور است. مثلا به راحتی می توان با هماهنگی و تعامل مناسب و قابل قبول بین اکثر فعالیت هایی که به هر نحو با مشتری مرتبط است زمینه ساز ایجاد برندینگ قوی و پربازده در آینده شد.
درواقع کلمه برند یک واژه است اما برندینگ یا همان برند سازی شامل فعالیت مدیریتى مداوم و بلند مدت است که اگر می خواهید برای برندتان هویت ایجاد کنید باید به صورت هدفمند انجام شود.
برندینگ یک کار راحت نیست و در اکثر مواقع نیازمند گذشت زمان است اما وقتی به مرحله بازدهی رسید و توانستید ذهنیت مردم را عوض کردید فقط پول پارو خواهید کرد.

کسب درآمد اینترنتی و برند سازی
مستمر و طولانى است که باید آنرا به طور هدفمند دنبال کرد تا بتوان در ایجاد یک هویت و برند، توسعه و حفظ آن به موفقیت رسید. در ایجاد برندینگ می توان گفت که کار آسانی نیست ، نیاز به زمان دارد ، در این استراتژی های کاربردی ذکر شده است که می توانید از آن ها در برند سازی خود استفاده نمائید.
انواع برندینگ به صورت کلی

اگر بخواهیم دسته بندی غیر قطعی در رابطه با برند سازی انجام دهیم می توانیم بگوییم :
برندینگ دیجیتال : مثل سئو
برندینگ شخصی : مثلا شهرت سازی یک نامزد انتخاباتی
برندینگ کشور : مثل انجام اقدامات ملی در جهت منافع ملی
راه های برند سازی با سرمایه کم؟

 
۱- اینترنت را نادیده نگیرید

دیگر گذشت آن موقع که بدون داشتن کسب و کار اینترنتی بتوانید تمام اهداف خود را پیش ببرید. خواه، ناخواه این موضوع دیگر یک بخش جداناپذیر از زندگی ما است هستید که تصمیم می گیرید زیر این موج غرق شوید یا روی آن شنا کنید و به موفقیت برسید!
۲- داشتن روابط عمومی

خوش برخوردی، و تعهد به وعده ها قطعا می توانید به برند سازی شما کمک کند. مخصوصا اگر کسب و کار شما سنتی است و مجبور هستید که روز ها با مشتریان سروکله بزنید شاید باورش سخت باشد اما اخلاق خوب به فروش شما هم کمک خواهد کرد.
حتما مطالعه کنید :  کمپین تبلیغاتی چیست و چگونه موجب فروش میلیونی خواهد شد؟
۳- مشکل گشا باشید

یک تفکر اشتباه وجود دارد که صاحبان کالا فکر می کنند کالا باید حتما جدید باشد، در صورتی که قطعا این موضوع اشتباه است، زمانی که می خواهید یک محصول یا خدماتی را ارائه کنید با خود بگویید قرار است دقیقا چه مشکلی را از خریدار حل کنید؟ حتی می توانید مشخص کنید که محصول شما می توانید چندین مشکل را حل کنید اما در نهایت اگر هدف خود را تمرکز بر حل یک مشکل حاد بگذارید قطعا باز خور بهتری دریافت خواهید کرد.
۴- خلاقیت بسیار مهم است

حتی اگر طرز فکر عجیبی دارید باز هم خودتان باشید.
اپل، گوگل، سامسونگ و… وجود دارند و دیگر نیاز به نسخه دوم آنها نیست؛ خودتان باشید و سعی کنید در عین حال که ایده های خود را پیاده سازی می کنید وجه تمایز تان را مطرح کنید مشتریان باید بفهمند با دیگر شرکت ها چه وجه تمایزی دارید. اگر بنای کارتان تقلید باشد مشتریان می فهمند محصول، خدمت، یا نوآوری جدید در کار نیست.
۵- خدمات پس از فروش و پشتیبانی

خدمات پس از فروش و پشتیبانی یعنی اهمیت دادن به مشتری، یعنی اینکه شما برای ما مهم هستید. اگر هدف بلند مدت برای ماندن در بازار دارید
باید با مشتری تعامل مثبت داشته باشید
باید پاسخ سوالاتش را بدهید
باید نسبت به محصول یا خدمات تان پاسخگو باشید
همانطور که اگر محصول یا خدمات تان بد باشد به صورت دهان به دهان مردم متوجه می شوند، قطعا بر عکس این موضوع هم صدق می کند یعنی اگر محصول و خدمات پس از فروش تان خوب باشد آوازه کار تان مثل ویروس در مدت زمان کوتاهی همه جا پخش می شود.

اگر موارد دیگری را سراغ دارید حتما با من در میان بگذارید 🙂

  • وحید وحیدی

نظرات  (۱)

نکته های خوبی رو گفتی.
وقت کردی بهم سر بزن.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی