بازاریابی محتوایی: ۸ راه خلاقانه بهبود بازاریابی محتوایی با تصاویر
بازاریابی محتوایی: ۸ راه خلاقانه بهبود بازاریابی محتوایی با تصاویر
بازاریابی محتوایی امروزه به یک ضرورت در کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است. در دنیای وب هیچ چیز خستهکنندهتر از یک صفحهی بزرگ از نوشتهها نیست. ما به سمت محتوایی جذب میشویم که چشمنواز باشد، و تصاویر موجود در متنها بیشتر توجه ذهنمان را جلب میکند،
پس هیچ جای تعجبی ندارد که ۷۰% بازاریابان، امسال برای افزایش استفاده از تصاویر در بازاریابی محتواییشان برنامهریزی کردهاند. گاهیاوقات، تصاویر راهی موثرتر و خلاقانهتر برای ارائهی اطلاعات، دادهها و مفاهیم مشکل هستند. یک تصویر به هزار واژه میارزد.
افزودن تصاویر نه تنها راه هوشمندانهای برای افزایش کیفیت محتوایتان است، بلکه به اثربخشتر شدن آن کمک میکند. حالا آمادهاید که کیفیت محتوایتان را با تصاویر بالا ببرید؟ در ادامه چند راه عالی برای ترکیب تصاویر با بازاریابی محتوایی را میخوانید.
بازاریابی محتوا, بازاریابی محتوایی
۱.استفاده از عکسها و تصاویر باکیفیت برای جلب توجه مشتریان به محتوا
نخستین چیزی که شما را جذب این مطلب کرد چه بود؟ احتمالا عکس بالای آن، درست است؟ اگر فقط یک تصویر برای مطلبتان دارید، مطمئن شوید که تصویر جذابی باشد. وقتی میفهمید تصویرتان چقدر چشمنواز بوده است که تعداد به اشتراکگذاریهای آن در فیسبوک و لیکندین را میبینید، باید بدانید مطالب تصویردار در شبکههای اجتماعی بسیار پرطرافدارتر هستند. برای ارائهی مثالهای تصویری به خوانندگان، به بدنهی مطلبتان هم عکس اضافه کنید.
(نکته: حداقل اندازهی تصویرتان ۳۱۵*۶۰۰ پیکسل باشد.)
مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین شیوهی بازاریابی محتوا
۲.برای بصری ساختن و درک آسان مجموعه دادهها یا اطلاعات، از اطلاعاتنماها استفاده کنید.
اطلاعاتنماها کم کم دارند به نوعی محتوای پربازدید تبدیل میشوند. در حقیقت، اطلاعاتنماها از سایر نوشتهها بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند.
اگر فکر ایجاد اطلاعاتنمای خودتان دلهرهآور است، انجامش ضرورتی ندارد. راهنمای ایجاد اطلاعاتنماهای زیبا و قالبهای آماده و رایگانشان قابل دانلود و استفاده در پاورپوینت هستند.
marketing-inovation2.jpg
۳.از مصورسازی دادهها به منظور متقاعدکننده بودن ارائهی دادهها، اطلاعات یا مفاهیم استفاده کنید
با اینکه اطلاعاتنماها قالب محتوایی بصری فوق العادهای برای ارائهی مجموعهی دادهها هستند، گاهی میخواهید از آمار و ارقامی برای پشتیبانی موضوع نوشتهتان استفاده کنید. در این صورت میتوانید با نمودارها، گرافها، دیاگرامها، نمودارهای پراکنش و ابزارهای مصورسازی دیگر داستان متقاعدکنندهتری با دادههایتان بگویید.
برای مثال ۴۶% درصد بازدیدهای ماهانهی ما به خاطر ۳۰ مطلب برترمان است، و ۵۴% بقیه به خاطر ۵۹۷۰ مطلب دیگر. تصویر زیر نمودار دایرهای آن را نشان میدهد. تصویر، گویاتر است، این طور نیست؟
marketing-inovation3.png
مصورسازی دادهها میتواند به سادگی نمودار بالا باشد، یا میتواند کمی خلاقانهتر و پیچیدهتر باشد. برای مثال، در زیر مصورسازی دادههای تعاملی پیچیده از فهرست “۵۰ فرانشیز ورزشی ارزشمند ۲۰۱۴” را میبینید. این تصویر امکان مشاهدهی تعداد سالهای رقابت هر تیم و تعداد قهرمانیهایش را، به علاوهی موفقیت هر تیم نشان میدهد.
marketing-inovation4.png.jpg
۴.قالبهای تبادل گرافیکی انیمیشنی (GIFs) برای سرگرم کردن و آگاهی بخشیدن به مخاطبان
قالبهای تبادل گرافیکی انیمیشنی میتوانند ابزار محتوایی بصری لذتبخشی باشند (و در موارد خاص بسیار هم مفیدند). این قالبها برای نمایش تصاویر انیمیشنی به کار میروند.
marketing-inovation5.jpg
در زیر، مثالی از بصریسازی دادهها میبینید که چطور با قالبهای تبادل گرافیکی انیمیشنی، نمایش بهتری دارند. این GIF از انیمیشن برای نمایش تغییرات سن جمعیت در طول زمان استفاده میکند. این تصویر، تغییرات جمعیت در طول چند سال را به صورت خلاصه و جمع و جور نشان میدهد و برای استفاده در بلاگ، ایمیل و رسانههای اجتماعی مناسب است.
marketing-inovation6.jpg
یکی دیگر از کاربردهای عالی قالبهای تبادل گرافیکی، ارائهی پیشنمایشی از محتوای قابل دانلود است _ مثل کتابهای الکترونیکی. این قالب گرافیکی، نمونهای از تصاویر قابل دانلود را نشان میدهد تا کاربر بداند چه چیزهایی را دریافت میکند.
marketing-inovation7.jpg
مطلب مرتبط: ۳ گام ایجاد یک برنامه بازاریابی مؤثر
۵.دربارهی قالببندی محتوایتان هوشمندانهتر عمل کنید تا خوانندهپسندتر باشد.
میتوانید آن تکه نوشتهی زیاد و خستهکنندهی بر خطتان را، با استفاده از چند تیتر که در جاهای مناسب متن قرار گرفتهاند و دیگر انواع قالببندیها مثل نوشتههای پررنگتر و شمارهگذاری، بسیار مطبوعتر سازید.
میخواهید محتوایتان سادهتر به چشم بیاید؟ یک قالببندی کوچک میتواند محتوایتان را خوانندهپسندتر کند. شاید باورش برایتان سخت باشد اما مردم به ندرت پیش میآید بلاگ نوشتهها، مقالهها و دیگر انواع محتوای برخط را به طور کامل بخوانند. آنها با چشم از رویش میگذرند و فقط بخشهای جالبش را میخوانند.
با تیترهای واضح و مختصر، خواندن متن را برای خوانندگانتان آسانتر کنید، به آنان کمک کنید بخشهایی را که واقعا میخواهند بخوانند به راحتی پیدا کنند. هم چنین اگر متنتان خیلی طولانی است میتواند از پیوندهای اهرمی برای پرش به همان تیتر مورد نظر استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید.
marketing-inovation8.gif.png
۶.از تصاویر در محتوای رسانهی اجتماعی استفاده کنید.
در توئیتر، توئیتهای حاوی تصاویر، ۱۸% بیشتر از دیگر توئیتها کلیک میخورند و ۱۵۰% بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند.
جای تعجبی هم نیست، کدام یک از توئیتهای زیر بیشتر توجهتان را جلب میکند؟
marketing-inovation9.jpg
فقط در توئیتر نیست که تصاویر، توجه مخاطبان بیشتری را جلب میکند، ۸۷% مجموع تراکنشهای صفحات برند در فیسبوک هم از تصاویر استفاده میکنند. اگر در بازاریابی محتوایی تاکنون از تصاویر در رسانههای اجتماعیتان استفاده نمیکردید، شاید حالا دیگر بخواهید استفاده کنید. به متناسب بودن تصاویر با پیوندها و به روزرسانیهایتان در شبکههای اجتماعی توجه کنید.
۷.محتوایتان را با استفاده از ویدئو زنده کنید.
وقتی اغلب مردم دربارهی محتوای بصری فکر میکنند، نخستین چیزی که به ذهنشان میرسد ویدئو است. و کاملا درست است—چون ویدئو قالب جذابی برای ارائهی محتوا است، و محبوبیت فزایندهای به ویژه در رسانههای اجتماعی دارد.
گزارشهای فیسبوک نشان میدهد به طور متوسط بیش از ۵۰% کسانی که هر روز در امریکا به فیسبوک میروند، دستِ کم هر روز یک ویدئو میبینند— همین آمار نشان میدهد چرا ویدئوهای افراد و برندها هر سال نسبت به سال قبل، مقیاس جهانی، ۳.۶ برابرافزایش مییابد.
با اینکه ویدئوها، بلیت طلایی شبکههای اجتماعی هستند، میتوانند به عنوان مکمل محتوای وبگاه و بلاگتان در بازاریابی محتوایی نیز باشند. در زیر چند ایده برای چگونگی استفاده از ویدئو در بازاریابی محتواییتان میخوانید:
برای ملموس کردن موردکاویهای مشتریان، مصاحبههای ویدئویی انجام دهید.
برای محتوای قابل دانلودتان تیزرهای تبلیغاتی بسازید.
برای تشویق به ثبتنام در برنامههای آتیتان از ویدئو استفاده کنید.
مطلب مرتبط: ۱۰ روش آسان برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما
۸.برای بیان داستانهای بصری، ارائههای اسلایدشیر بسازید.
آیا میدانستید اسلایدشیر – وبگاه محبوب اشتراکگذاری اسلایدشوها– بیش از ۷۰ میلیون کاربر حرفهای دارد؟ و همچنین یکی از ۱۰۰ پربازدیدترین وبگاههای دنیا است. این چیز کمی نیست.
اسلایدشوها و پاورپوینتها یکی دیگر از قالبهای عالی محتوای بصری هستند که برای استفاده در محتوای بلاگ نوشتهها و رسانههای اجتماعی بسیار کارامدند. میتوانید آنها را به شیوههای مختلفی استفاده کنید – برای تبلیغ پیشنهادهایتان، ارائهی نکات مفید، یا به تنهایی به عنوان یک محتوای قابل اشتراکگذاری.
ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده
نویسنده: پاملا وگن
منبع: بیزینس – business
بازاریابی محتوایی: ۸ راه خلاقانه بهبود بازاریابی محتوایی با تصاویر
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی
نوشته های مرتبط
۲۰ توصیه موثر برای عرضه محصول جدید به بازار...
راهنمای کامل بازاریابی حفظ مشتری: ۲۱ نکته مهم درباره بازاریا...
۲۹ سوال مطالعات بازار برای هدایت استراتژی بازاریابی شما...
جذب مشتری: ۱۱ فرایند و استراتژی بازاریابی جذب مشتری جدید...
۴ اشتباه استارت آپ ها در تولید محتوا، بازاریابی و جذب مشتر...
اشتباه بازاریابی: ۷ خطای وحشتناک بازاریابی در ۲۰۱۸ که باید ا...
۱۰۰ روش رایگان برای بازاریابی کسب و کار اینترنتی که معرکهان...
مشاور کسب و کار: ۵۰ توصیه برای شروع کسب و کار خودتان...
ایده های بازاریابی چریکی: ۲۰۰ اسلحه برای بازاریابی چریکی...
۲۰ استراتژی بازاریابی استارت آپ ها که همیشه جواب میدهد...
۱۰ اصل طلایی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی...
۳۶ ایده خلاقانه تبلیغات محیطی و برچسب های تبلیغاتی...
برچسب ها businessبازاریابیبازاریابی محتوابازاریابی محتوا با تصاویربازاریابی محتواییبهبودبهبود بازاریابی محتوابیزینسخلاقانهمحتوایی با تصاویر
بازده
دیدگاهتان را بنویسید
دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت
پربازدیدترین ها
بهترین اسم های دخترانه در ایران۱۰۰ محبوب ترین و بهترین اسم های دخترانه در ایران از ۱۳۸۰تا ۱۳۹۶با معنی
سقط جنین۱۶ روش طبیعی و بی خطر برای سقط جنین در اوایل بارداری
بهترین اسم دخترانه در ایران۱۲۵ پرطرفدارترین اسم دختر در ایران از ۱۲۹۷ تا ۱۳۹۷
بهترین اسم های پسرانه در ایران۱۰۰ محبوب ترین و بهترین اسم های پسرانه در ایران از ۱۳۸۰تا ۱۳۹۶با معنی
درمان شقاق مقعدیشقاق مقعدی: ۱۵ درمان خانگی فیشر مقعدی که بسیار موثر است
روش درمان زود انزالیدرمان زود انزالی: ۳۵ روش درمان انزال زودرس که تاثیر آنی دارند
درمان یبوستدرمان یبوست: ۴۵ درمان خانگی یبوست شدید که قطعی و سریع هستند
درمان اسهال کودکان۲۸ درمان خانگی اسهال کودکان و نوزادان که بسیار سریع و موثر است
دانلود از یوتیوبآموزش دانلود از یوتیوب: ۱۳ روش دانلود از یوتیوب با کامپیوتر و با گوشی
درمان عفونت گلودرمان گلو درد: ۳۷ درمان خانگی گلو درد که معجزه میکنند
خارش بدن۱۳ دلیل اصلی خارش بدن +۳۹ درمان سریع و طبیعی خارش بدن
بزرگ کردن آلت تناسلی۲۵ روش طبیعی و خانگی برای بزرگ کردن آلت تناسلی
پیشنهاد سردبیر
بستن کراواتبستن کراوات: آموزش ۱۳ روش گره زدن کراوات ساده ، رسمی و مجلسی در ۳۰ ثانیه+عکس
نقشه مترو تهران در سال ۹۷ + فایل pdf نقشه برای گوشینقشه مترو تهران ۹۷: نقشه جدید و کامل خطوط ۱ تا ۷ و ۱۶۱ ایستگاه مترو تهران+فایل pdf گوشی
روغن زیتونخواص روغن زیتون: ۱۰۲ خاصیت روغن زیتون برای سلامتی،زیبایی و درمان+مضرات
خواص قهوهخواص قهوه : ۵۰ بهترین خواص قهوه برای سلامتی و درمان+ مضرات قهوه
ایده کسب و کار: ۱۱۴ ایده کسب و کار زودبازده با سرمایه گذاری کم
درمان افسردگی: ۴۲ درمان خانگی افسردگی بدون استفاده از دارودرمان افسردگی: ۴۲ درمان خانگی افسردگی بدون استفاده از دارو
درمان خانگی برای سرفه خشکدرمان سرفه خشک: ۳۶ درمان خانگی سرفه خشک که واقعا معجزه هستند
۵۵ راه علمی برای کاهش وزن دائمیکاهش وزن:۵۵ راه علمی برای کاهش وزن سریع و دائمی
انواع بازاریابیانواع بازاریابی: ۱۸۰ نوع بازاریابی برای افزایش فروش و مشتریان
درمان کبد چرب: ۳۶ روش پیشگیری و درمان خانگی کبد چرب + علائم
تعبیر خوابتعبیر خواب: تفسیر و معنی واقعی ۲۱۰ خواب که همه ما تا به حال دیده ایم
درمان بواسیردرمان بواسیر: ۴۹ بهترین درمان خانگی بواسیر ( هموروئید )
۱۰ برترین ها
آداب و رسوم شب یلداآداب و رسوم شب یلدا: ۱۰ بهترین خوراکی و مراسم شب یلدا
درمان آسم کودکاندرمان آسم کودکان: ۱۰ درمان خانگی آسم در کودکان+علائم و علل بیماری
فواید نگهداری گربه۱۰ مهمترین فواید نگهداری گربه برای سلامت ذهن از نظر اسلام
خواص روغن سبوس برنجخواص روغن سبوس برنج: ۱۰ خاصیت سبوس برنج برای سلامتی و زیبایی+مضرات
درمان بورسیتدرمان بورسیت: ۱۰ درمان خانگی التهاب مفصل آرنج، شانه، زانو و لگن
عوارض آنتی کولینرژیک هاعوارض آنتی کولینرژیک ها: ۱۰ خطر مصرف داروهای آنتی کولینرژیک
- ۹۷/۱۱/۱۰